نرخ مصوب ظروف یکبار مصرف اعلام شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه ظروف یکبار مصرف از نرخ مصوب این اقلام در ایام محرم خبر داد.

نرخ مصوب ظروف یکبار مصرف اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقیمی اصل رئیس اتحادیه ظروف یکبار مصرف درخصوص وضعیت قیمت ظروف یکبار مصرف اظهار داشت: 90 درصد مواد اولیه ظروف یکبار مصرف داخلی است و تنها برخی مواد که سرمایه گذاری آن صرفه اقتصادی ندارد به کشور وارد می شود.

    وی افزود: همه ساله در ایام سوگواری ماه  محرم و ماه مبارک رمضان به سبب سودجویی برخی افراد با کاهش عرضه مواد اولیه در بورس مواجه می شویم که در نهایت این امر در بازار آزاد  نابرابری عرضه و تقاضا و افزایش قیمت را به همراه دارد.

    مقیمی اصل با بیان اینکه از تعزیرات و بازرسین تقاضا داریم که نظارت کافی بر واحدهای پتروشیمی داشته باشند، بیان کرد: تمام واحدهای صنفی در رقابت بازار نمی توانند حتی دو ریال کالای خود را گران تر از دیگران عرضه نمایند.

    رئیس اتحادیه ظروف یکبار مصرف در خصوص نرخ مصوب ظروف یکبار مصرف مورد نیاز در این ایام گفت: نرخ قاشق از ده الی 15 تومان، چنگال 11 الی 15 تومان،  لیوان 11 تومان، ظروف در دار 64 الی 120 تومان، سفره یکبار مصرف استاندارد 6 هزار تومان است.

    وی با بیان اینکه سفره‌های یکبار مصرف با نرخ 3 هزار تومان مضراتی برای افراد در بر دارد بیان کرد: با توجه به هزینه مواد اولیه، حمل و نقل و ... عرضه سفره یکبار مصرف با نرخ 3 هزار تومان تنها توسط برخی افراد که مشغول به کارهای زیر زمینی هستند به بازار عرضه می‌شود، از این رو از مصرف کنندگان تقاضا داریم که سفرهای نایلونی از جنس شفاف را خریداری کنند چرا که در غیر این صورت مضرات زیادی را متحمل می شوند.

    مقیمی اصل در پاسخ به این سوال که چرا ظروف یکبار مصرف با نرخ های بالاتر از نرخ مصوب در بازار به فروش می رسد، اظهار داشت: تاکنون شکایاتی دال بر گران فروشی و کم فروشی از افراد عضو اتحادیه پلاستیک گزارش نشده  و تنها افرادی که در این  ایام در مکان‌های خلوت و سوپر مارکت ها اقدام به عرضه این محصولات می کنند دچار تخلفاتی اعم از گران فروشی، کم فروشی و عرضه کالای زیر زمینی به بازار دارند.

    قیمت مصوب ظروف یک بار مصرف :

     

     

    کالا

     

     

    قیمت (تومان)

     

    قاشق

     

     

    20الی 25

     

    سفره

     

     

    7 هزارو 500

     

    ظرف درب دار

     

     

    120 الی 190

     

    لیوان

     

     

    30 ال 70

     

    چنگال

     

     

    15 الی 22


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی