استاندار خراسان رضوی:

کالاهای بدون شناسنامه در بازار، به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود

عصر کالا- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کالاهای بدون شناسنامه در بازار، به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود، گفت: باید تقید به تولید و مصرف کالاهای استاندارد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

کالاهای بدون شناسنامه در بازار، به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، علیرضا رشیدیان شامگاه گذشته در جلسه‌ی شورای استاندارد خراسان رضوی که در محل این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد سازی در ارائه‌ی تمام خدمات، کالاها و هر آنچه به زندگی انسان مربوط می‌شود، ضروری است.

    وی افزود: تمامی کالاها و خدمات باید نشانه گذاری شوند و دارای تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشانی محل تولید، شرایط نگهداری، مواد مصرفی و دستورالعمل مصرف باشند در غیر این صورت به عنوان کالای قاچاق، ضبط و نابود می‌شوند.

    رئیس شورای استاندارد خراسان رضوی با اشاره به جایگاه استان در حوزه ی تولید و خدمات، نقش آن در تقسیم کار ملی و تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی، گفت: ضرورت توجه به اصول استاندارد، تولید محصول با کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان در این خطه دو چندان است. 

    وی با بیان اینکه تولید یک محصول ناسالم و غیر استاندارد، نام و نشان تجاری دیگر کالاهای تولیدی استان را نیز تخریب می‌کند، تصریح کرد: در عین برخورد با واحدهای متخلف، شناسایی، آموزش و تمهید شرایط کار سالم برای آن دسته از تولیدکنندگانی که دغدغه‌ی تولید و اشتغال را دارند ولی فاکتورهای لازم در حوزه ی استاندارد را رعایت نمی کنند، ضرورت دارد.

    رشیدیان با تاکید بر این که تمامی کالاها و خدمات باید دارای پیوست استاندارد باشد، ارتباط بین اصناف و تولید کنندگان برای تولید محصول با کیفیت را مهم دانست و گفت: علاوه بر تولید محصول استاندارد، خدمات و وظایف دولتی نیز در راستای رعایت حقوق شهروندی باید استاندارد باشد.

    وی با اشاره به غیر استاندارد بودن سه جایگاه‌ عرضه ی سوخت CNG در شهرستان‌های درگز و باخرز، تاکید کرد: باید موضوع پیگیری و مشکلات این جایگاه‌ها رفع شود.

    رئیس شورای استاندارد خراسان رضوی نصب غیر استاندارد کپسول‌های سی.ان. جی روی خودروها را مانند حمل بمب قابل انفجار دانست و بر برخورد جدی با مراکز غیر مجاز گاز سوز کردن خودروها، تاکید کرد.

    وی همچنین به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ماموریت داد تا مراکز بازی کودکان را بازرسی کرده و مجموعه‌های غیراستاندارد را شناسایی کند تا برای رفع مشکل آنها اقدام کنند.

    استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رعایت استانداردهای ساخت و ساز نیز ضروری می‌باشد، افزود: بر اساس عکس‌های ماهواره‌ای، میزان اتلاف انرژی در شرق مشهد به علت عدم رعایت استاندارد لازم چند برابر غرب این شهر است.

    وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در آسانسورهای مراکز تجاری، اداری و مسکونی، عنوان کرد: در عین استفاده از کالاهای باکیفیت و  استاندارد؛ باید شرکت‌های ناظر به صورت مستمر، این وسایل را  مورد بازرسی قرار دهند.

    رشیدیان در ادامه خواستار ورود خیران برای بهره‌گیری از حمایت‌های آنان در تهیه امکانات کم‌مصرف در بخش تولیدی و کشاورزی شد.

    پورسعیدخلیلی