ساخت حافظه فلش ۲ ترابایتی به اندازه ۲ بند انگشت

عصر کالا- یکی از تولیدکنندگان حافظه‌های فلش در جهان، مدل ویژه‌ای از این محصول تولید کرده است که حدود دو بند انگشت طول دارد و در مقابل می‌تواند ۲ ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

ساخت حافظه فلش ۲ ترابایتی به اندازه ۲ بند انگشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، حافظه‌های فلش USB از سال 2000 میلادی وارد بازار شدند و نخستین مدل آنها تنها 8 مگابایت ظرفیت داشت و البته از همان ابتدا، کار را برای علاقه‌مندان به دنیای رایانه و فناوری آسان کرد.

این روزها حافظه‌های فلش به عضو جدانشدنی کاربران تبدیل شده‌اند و ظرف چند ثانیه حجم گسترده اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند و به سیستم دیگر انتقال می‌دهند.

یکی از تولیدکنندگان حافظه‌های فلش در جهان، مدل ویژه‌ای از این محصول تولید کرده است که حدود دو بند انگشت طول دارد و در مقابل می‌تواند 2 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

این دستگاه کوچک، پرظرفیت‌ترین حافظه فلش محسوب می‌شود که در طول تاریخ ساخته شده است و برای نخستین بار انسان توانسته است این میزان اطلاعات را در حجم به این کوچکی جا دهد و آن را برای استفاده خانگی به تولید انبوه برساند.

طول، عرض و ضخامت این حافظه فلش به‌ترتیب 72، 26.9 و 21 میلیمتر است و ظرفیت آن دو ترابایت اعلام شده است. شما در این حافظه فلش کوچک می‌توانید معادل 70 ساعت تصویر ویدیویی 4 هزار پیکسلی ذخیره کنید که این ظرفیت 262 هزار بار نسبت به حافظه 8 مگابایتی که اولین بار عرضه شده بود، بیشتر است.

این حافظه فلش که مدل یک ترابایی آن هم عرضه شده است مبتنی بر سیستم ورودی USB 3.1 فعالیت می‌کند و قرار است از ماه آینده وارد بازار شود که البته هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر