به کمک فناوری رادار؛

ساخت کمربند راهنما برای نابینایان

عصر کالا- مرکز تحقیقات فنی VTT در فنلاند کمربندی برای افراد نابینا ساخته که آنها را در محیط خارج خانه راهنمایی می کند.

ساخت کمربند راهنما برای نابینایان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، کمربند مذکور که Guidesense  نام دارد، مجهز به فناوری رادار با طول موج کوتاه است. این دستگاه روی سینه بسته می شود و به کاربر خود موانع موجود در مسیر او را هشدار می دهد.

به گفته محققان مرکز VTT دستگاه Guidesense می تواند امواج کوتاه میلیمتری را دریافت کند. این امواج ممکن است از هر دستگاهی مانند یک اتومبیل خودران یا سیستم هوشمند شناسایی  و امنیتی یک ساختمان ساطع شود. کمربند مذکور بیشتر موانع موجود در مسیر کاربر را می یابد. البته هنوز قابلیت شناسایی اشیای بسیار کوچک مانند شاخه های نازک و بوته ها را ندارد.

البته این نخستین فناوری پوشیدنی نیست که برای کمک به نابینایان ساخته شده است با این وجود Guidesense مزیت هایی بر نمونه های دیگر دارد.

ترو کیورو یکی از دانشمند ارشد در VTT می گوید: Guidesense با توجه به امواج رادیویی کار می کند. بنابراین سیگنال ها از لباس های معمولی رد می شوند. این بدان معناست که می توان دستگاه را  زیر کت پوشید تا کسی متوجه نشود.

به گفته سازندگان آن، رادار به کاررفته در دستگاه هنگام تداخلات زیست محیطی مانند مه، باران یا دود و تاریکی نیز قابل استفاده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی