باتری های لیتیومی انعطاف پذیر می شوند

عصر کالا- محققان روش جدیدی برای فریز کردن بخش مایع باتری های لیتیومی یافته اند. با این روش علاوه برآنکه عمر باتری افزوده می شود، قابلیت انعطاف پذیری نیز می یابد.

باتری های لیتیومی انعطاف پذیر می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، الکترولیت های مایعی که در باتری های قابل شارژ تجاری استفاده می شود، ممکن است آتش بگیرند و مشکلاتی برای ایمنی کاربر ایجاد کنند. درهمین راستا محققان دانشکده مهندسی و علوم کابردی بنیاد فود در دانشگاه کلمبیا تصمیم گرفتند آزمایش هایی را با استفاده از الکترولیت جامد باتری بسازند.

    ‌آنها از روش قالب گیری یخ استفاده کردند تا ساختارهای ستونی همخوان با الکترولیت جامد سرامیکی را بسازند.

    به عبارت دیگر محققان معتقدند استفاده از باتری با الکترولیت جامد سرامیکی علاوه برآنکه ایمن تر است، قابلیت رسانایی بیشتری هم دارد.

    درهمین راستا آنها محلول آب مانند را با ذرات سرامیک به شدت سرد کردند تا حدی که مایع یخ زد. به این ترتیب ذرات سرامیکی در آن غلظت بیشتری یافت. سپس با استفاده از وکیوم ماده یخ جامد به گاز تبدیل شد که با ساختار عمودی بقیه مواد باتری همخوانی داشت.

    یوان یانگ دستیار پروفسور استاد مواد و مهندسی در دانشگاه کلمبیا می گوید: در دستگاه های متحرک الکترونیکی مانند وسایل نقلیه، استفاده از باتری های لیتیومی انعطاف پذیر نه تنها مشکل ایمنی را حل می کند بلکه تراکم انرژی باتری را برای حمل و نقل و ذخیره می افزاید. همچنین به وسیله آنها می توان دستگاه های انعطاف پذیر ساخت.

    پورسعیدخلیلی