SK Hynix از حافظه گرافیکی GDDR۶ فوق سریع یک گیگابایتی رونمایی کرد

عصر کالا- شرکت SK Hynix اقدام به معرفی حافظه‌ی DRAM گرافیکی GDDR۶ بسیار سریع با ظرفیت ۱ گیگابایت کرده است.

SK Hynix از حافظه گرافیکی GDDR۶ فوق سریع یک گیگابایتی رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس (SK Hynix) که سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی ساخت انواع حافظه دارد، در تاریخ 3 اردیبهشت (23 آوریل) از یک حافظه‌ی DRAM گرافیکی GDDR6 فوق‌العاده سریع که با فناوری لیتوگرافی 20 نانومتری تولید شده است، رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.

    ظرفیت حافظه‌ی GDDR6 جدید اس‌کی هاینیکس 8 گیگابیت است. محصول یادشده به ازای هر پین اتصال، با نرخ داده‌ی ورودی و خروجی (I/O) 16 گیگابیت بر ثانیه‌ کار می‌کند که سریع‌ترین حافظه در صنعت گرافیک محسوب می‌شود. حافظه‌ی GDDR6 شرکت اس‌کی هاینیکس همراه با کارت گرافیکی رده بالایی که دارای نرخ ورودی و خروجی 384 بیتی است و در آینده‌ی نزدیک رونمایی خواهد شد، قادر به پردازش حداکثر 768 گیگابایت داده‌ی گرافیکی به ازای هر ثانیه خواهد بود. شرکت اس‌کی هاینیکس تولید انبوه حافظه‌ی رم گرافیکی GDDR6 عملکرد بالای خود را برای زمانی در نظر گرفته است که مشتریان بزرگی چون انویدیا و ای‌ام‌دی، اوایل سال 2018 کارت گرافیک سطح بالای خود را عرضه‌ کنند.

    حافظه‌ی گرافیکی GDDR نوعی حافظه‌ی DRAM است که برای پردازش سریع میزان گسترده‌ای از داده‌های گرافیکی بر حسب نیاز کارت گرافیک موجود در رایانه‌ی رومیزی، سیستم کامپیوتری ورک‌استیشن، پخش‌کننده‌ی ویدیویی و دستگاه‌های گیمینگ عملکرد بالا اختصاصی شده است. حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 در اصل نسل بعدی راهکار پردازش داده‌های گرافیکی محسوب می‌شود که استانداردهای آن در سازمان JEDEC تعیین شده است. حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 دارای سرعت پردازش 2 برابری نسبت به GDDR5 است؛ با این حال، ولتاژ کاری حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 به میزان 10 درصد کمتر از نسل قبلی خود است. در نتیجه انتظار می‌رود که به سرعت جایگزین حافظه‌ی گرافیکی GDDR5 و GDDR5X شود. شرکت اس‌کی هاینیکس در همکاری با مشتری‌های اصلی تولیدکننده‌ی تراشه‌ی گرافیکی، تولید انبوه حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 را مطابق با تقاضای بازار شروع خواهد کرد. جُنگهون اُ معاون ارشد شرکت و رئیس بخش توسعه‌ی محصولات مبتنی‌ بر حافظه‌ی DRAM، درباره‌ی این حافظه می‌گوید:

    با معرفی و تولید سریع‌ترین حافظه‌ی گرافیکی GDDR6، شرکت اس‌کی هاینیکس می‌تواند به‌طور کاملا فعال پاسخ‌گوی بازار حافظه‌ی گرافیکی با کیفیت و سطح بالا باشد. شرکت ما به افزایش عملکرد کارت‌های گرافیکی سطح بالای مشتریان عمده، کمک زیادی خواهد کرد.
    میکرون GDDR5X

    حافظه‌ی گرافیکی GDDR6، فناوری حافظه‌ی بسیار ضروری برای صنایع در حال رشدی مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اتومبیل خودران و صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر از 4K محسوب می‌شود. بر اساس گزارش گارتنر، در حال حاضر میانگین چگالی حافظه‌ی DRAM در کارت‌های گرافیک معادل 2.2 گیگابایت است که این میزان در سال 2021 به 4.1 گیگابایت خواهد رسید. در حقیقت میانگین چگالی حافظه‌ی DRAM در سال 2021 با نرخ رشد سالیانه‌ی ترکیبی 17 درصدی روبه‌رو خواهد شد.

    آیا حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد؟

    پورسعیدخلیلی