باارزش‌ترین برند ۲۰۱۷ در لیست BrandZ

عصر کالا- لیست برترین برندهای BrandZ برای سال ۲۰۱۷ منتشر شده که بر اساس آن، گوگل برای دومین سال پیاپی بالاتر از اپل قرار گرفته است.

باارزش‌ترین برند ۲۰۱۷ در لیست BrandZ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت ،لیست برترین برندهای سال 2017 موسوم به BrnadZ منتشر شده است و همچون ترند سال‌های، اخیر کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری رتبه‌های بالای این رده‌بندی را کسب کرده‌اند. گوگل برای دومین سال پیاپی موفق شده است با پیشی گرفتن از اپل در رتبه‌ی اول قرار گیرد. کمپانی اپل از سال 2010 تا 2015، رتبه‌ی اول را در این رده‌بندی که توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی Kantar Millward Brown انجام می‌شود، کسب کرده بود.

    بر اساس آخرین رده‌بندی صورت گرفته، می‌توان مشاهده کرد که ارزش برند اپل در طول یک سال اخیر با افزایش سه درصدی همراه شده و به 234.7 میلیارد دلار رسیده است؛ در حالی که ارزش برند گوگل با افزایش 7 درصدی همراه شده و به 245.6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

    اما چرا میزان رشد ارزش برند اپل در مقایسه با گوگل طی یک سال اخیر کمتر بوده است؟ آیا می‌توان کاهش رشد ارزش برند اپل را با کاهش جذابیت محصولات این کمپانی مرتبط دانست؟ چرا ارزش برند گوگل در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده و از چه نظر این برند جذاب‌تر شده است؟ شاید بتوان فعالیت در حوزه‌های خودروهای هوشمند یا خودران در کنار عرضه‌ی محصولی نظیر بلندگوی گوگل هوم را دلیلی برای جذابیت غول جستجو خواند که نهایتا به افزایش ارزش برند آن منتهی شده است.

    مایکروسافت همچون سه سال اخیر در رتبه‌ی سوم قرار دارد. هرچند افزایش ارزش برند ردموندی‌ها بسیار چشمگیر بوده است؛ به‌طوری‌که می‌توان دلیل افزایش ارزش 18 درصدی برند مایکروسافت را در عرضه‌ی محصولاتی نظیر سرفیس استودیو عنوان کرد.

    همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری رتبه‌های بالا را در رده‌بندی BrandZ به خود اختصاص داده‌اند. این رتبه‌بندی نتیجه‌ی مصاحبه با 3 میلیون مشتری در بیش از 51 کشور دنیا است. کانترا میلوارد براون اعلام کرده که تعداد داده‌های جمع‌آوری‌شده طی مصاحبه‌های این کمپانی، نزدیک به 4.6 میلیون واحد است.

    یکی از نکات جالب توجه در مورد لیست BrandZ، رشد خارق‌العاده‌ی برند آمازون است. این برند در طول یک سال اخیر 41 درصد رشد کرده و خود را به رتبه‌ی چهارم رسانده است. پنج سال پیش ورود به لیست 20 برند برتر BrandZ از بزرگ‌ترین چالش‌های آمازون بود؛ حال آنکه این کمپانی موفق شده است با در پیش گرفتن سیاست‌های بسیار موفق در حوزه‌ی فناوری، توجه به برند خود را بالا ببرد و در نتیجه ارزش بیشتری کسب کند. این کمپانی چندی پیش موفق شد به دلیل رسیدن ارزش هر سهمش به 1000 دلار، اولین شرکتی لقب بگیرد که ارزش سهامش از 1000 دلار عبور کرده است.

    ارزش برند 5 کمپانی برتر در لیست BrandZ که شامل گوگل، اپل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک هستند، 25 درصد از مجموع کل ارزش 100 برند موجود در این لیست را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی