جلیقه هوشمند برای محافظت از کمر ساخته شد

عصر کالا- یکی از استادیاران دانشگاه جلیقه ای سبک وزن ساخته که از عضلات کمر محافظت می کند. این جلیقه دارای بندهایی است که به محض خم شدن یا بلند کردن وسیله سنگین محکم می شوند تا از کمر محافظت کنند.

جلیقه هوشمند برای محافظت از کمر ساخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نیواطلس، کارل زلیک از استادیاران دانشگاه وندربیلت با همکاری یک دانشجوی دکترا جلیقه مکانیکی ساخته اند که از عضلات و مهره های کمر کاربر محافظت می کند.

    جلیقه مذکور درحقیقت یک لباس سبک وزن دو تکه است که از پارچه نایلون، لایکرا، پلیستر و  مواد دیگر ساخته شده است. دوبند از جلو به قسمت لاستیکی متصل می شوند که پشت کمر قرار دارند.

    به طور معمول این بندها آزاد هستند اما هنگامیکه کاربر وسیله ای را بلند می کند، خم می شود یا برای طولانی مدت می ایستد، می تواند با ضربه به قسمت سینه لباس این بندها را به طور الکترونیکی فعال کند.  همچنین کاربر می تواند از طریق یک اپلیکیشن بندها را محکم تر کند.

    پس از فعال شدن بندها، آنها به پشت کمر فشار می آورند.

    در آزمایشگاه 8 داوطلب این جلیقه را هنگام خم شدن و بلند کردن وزن های 11 و 25 کیلوگرمی به تن کردند. نتیجه نشان داد استفاده از آن میزان فعالیت عضلات پشت کمر را درهر فعالیت به طور متوسط 15 تا 45 درصد می کاهد.

    زلیک تصمیم دارد حسگرهای مختلفی به این لباس اضافه کند. به این ترتیب هنگام ایجاد فشار به عضلات پشت کمر، بندها به طور اتوماتیک محکم می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی