تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی امارات به هوش مصنوعی و بلاک‌چین

عصر کالا- به نظر می‌رسد که شرکت اتصالات بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی امارات متحده عربی قصد دارد به منظور بهبود خدمات خود از هوش مصنوعی و بلاک‌چین بهره ببرد.

تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی امارات به هوش مصنوعی و بلاک‌چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد، کاربردهای وسیع و گسترده‌ای دارد که بیش‌تر کاربران نام آن را هم‌زمان با ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده شنیده‌اند.

    امارات متحده عربی که همواره سعی کرده در زمره بهترین و پیشگام‌ترین کشورهای جهان قرار بگیرد، حالا به نظر می‌رسد که برنامه های جامع و گسترده ای برای بهبود خدمات مخابراتی و زیرساخت‌های ارتباطی خود درنظر گرفته است و بدین منظور تلاش می‌کند از فناوری‌های نوین و به روزی همچون هوش مصنوعی و بلاک‌چین استفاده کند.

    بلاک‌چین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیون‌ها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان داده‌هایی در آن ثبت و اصلاح می‌شود که می‌توان با بهره‌گیری از این پلت‌فرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهم ترین فناوری‌های مبتنی بر پلتفرم بلاک‌چین می‌توان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین اشاره کرد.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده در tradearabia ،  اتصالات بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی امارات متحده عربی حالا اعلام کرده است که می‌خواهد با همکاری با بزرگترین شرکت های تکنولوژی و مخابراتی جهان، خدمات و سرویس‌های مخابراتی و ارتباطی خود را با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهبود ببخشد تا به کاربرانش این امکان را بدهد که از زیرساخت‌های نوین و تکنولوژی‌های به روز مخابراتی در جهان بهره مند شده و ارتباطات بهتر و با کیفیت بیشتری را با مخاطبان ، دوستان و آشنایان خود برقرار کنند.

    فناوری‌های نوین همچون بلاک‌چین (Blockchain)، هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی همچون ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و فناوری ارتباطات کاربردهای زیادی دارد که توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پورسعیدخلیلی