رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

تقسیم ۷۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل زده کشور

عصر کالا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۷۰ هزار پک لوازم خانگی تهیه و در بین استان‌های مناطق مختلف کشور که درگیر سیل بودند توزیع شده است.

تقسیم ۷۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل زده کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر، اسماعیل نجار، صبح پنج شنبه در حاشیه جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در محل ساختمان وزارت کشور، اظهار کرد: از صبر و شکیبایی و همراهی ملت بزرگ ایران بخصوص مردم حادثه دیده مناطق سیل زده بویژه استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

    وی افزود: امکان تجاری، شهری، روستایی 21 استان درگیر با سیل ارزیابی شدند که 169 هزار و 377 واحد نیاز به تعمیر و نوسازی دارند.

    نجار خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مأموریت بازسازی خانه‌های تخریب شده در استان‌های سیل زده را در سطح کشور به عهده گرفته است و تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده شده است.

    وی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی قرار است با تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن امضا کرده‌اند در امر بازسازی و نوسازی خانه‌ها مشارکت کنند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بحث اعتبارات در نظر گرفته شده برای مردم مناطق سیل زده گفت: بانک‌ها آماده پرداخت در بخش‌های مختلف هستند و در رابطه با تأمین مسکن اضطراری برای روستاییان 6 میلیون تومان برای شش ماه که طی سه قسط به آنها پرداخت می‌شود و برای شهروندان دیگر 12 میلیون تومان که به صورت سه قسط به آنها پرداخت می‌شود، در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: این مبالغ در اختیار مردم مناطق سیل زده قرار داده می‌شود تا بتوانند جایی را اجاره کنند و در آن سکونت کنند تا خانه‌های خودشان آماده شود و اگر هم نتوانستند جایی را اجاره کنند دستگاه‌های مربوط تمام تمهیداتی که لازم باشد انجام می‌دهند تا این افراد بدون خانه نمانند.

    نجارافزود: حدود 70 هزار پک لوازم خانگی از جمله یخچال، فرش، گاز، دو تخته پتو و مقدار اندکی لوازم پخت و پز برای مردم مناطق سیل زده در نظر گرفته شده که 30 هزار پک از این تعداد از سوی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام و 40 هزار پک از طریق پول‌هایی که مردم به حساب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کرده‌اند قرار است تهیه شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر مشخص شدن علت فوت 21 هموطنی که در سیلاب شیراز جان خود را از دست دادند، گفت: این 21 نفر بر اثر مستقیم سیلاب جان خود را از دست داده‌اند البته که باید مقصران اصلی این حادثه که بر بستر رودخانه ساخت و ساز کرده بودند مشخص شوند و پاسخگوی این سهل انگاری خود باشند.

    پورسعیدخلیلی