نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن :

نظام قیمت گذاری با نصب قیمت بر کالا ساماندهی می‌شود

ضرورت افزایش اختیارات سازمان تعزیرات

عصر کالا- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید نصب قیمت بر کالاها به ساماندهی و ثبات بازار کمک می‌کند چرا که از این طریق کنترل قیمت‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی به راحتی انجام می‌گیرد.

نظام قیمت گذاری با نصب قیمت بر کالا ساماندهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از خانه ملت ، رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت درج قیمت روی کالاها، گفت: نصب قیمت بر کالاها به ساماندهی و ثبات بازار کمک می‌کند چرا که از این طریق کنترل قیمت‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی به راحتی انجام گرفته و با متخلفان و گرانفروشان برخورد می شود.

    نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس تجربه سال‌های گذشته در صورتی که تولیدکنندگان و فروشندگان ملزم به نصب قیمت شوند نوسانات کنترل می‌شود، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی با پیگیری و اصرار فروشندگان را ملزم به نصب قیمت کنند چراکه با اجرای این قانون بازار ساماندهی می‌شود.

    راهکار اصلی برای ثبات بازار ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است در این شرایط هیچ فردی به دنبال احتکار کالا نیست چرا که سودی از آن به دست نمی‌آورد

    نباید در شرایط عادی با بازار چکشی برخورد شود

    وی درباره تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات برای مقابله با کم فروشی و گران‌فروشی، اظهار کرد: اگر چه در شرایط عادی نباید با بازار چکشی برخورد شود اما در حال حاضر که دلالان با احتکار کالا، گران‌فروشی و کم‌فروشی به دنبال کسب سود هستند و در بازار تنش ایجاد می‌کنند باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد که تحقق این امر در گروی افزایش قدرت مانور سازمان تعزیرات است.

    ضرورت افزایش اختیارت سازمان تعزیرات در شرایط فعلی

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر باید اختیارات سازمان تعزیرات را افزایش داد تا با افرادی که بازار را بر هم زده و شرایط را برای مردم سخت می‌کنند برخورد جدی شود.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکار اصلی برای ثبات بازار ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است به دلیل اینکه در این شرایط هیچ فردی به دنبال احتکار کالا نیست چرا که سودی از آن به دست نمی‌آورد./

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی