گوگل اسیستنت شارژ گوشی شما را می‌خورد

عصر کالا- به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری دریافته و اعلام کرده‌اند که باگ و آسیب پذیری جدیدی در دستیار صوتی اختصاصی گوگل وجود دارد که شارژ باتری گوشی‌های اندرویدی را می‌خورد.

گوگل اسیستنت شارژ گوشی شما را می‌خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، دستیارهای صوتی هوشمند که در سال های اخیر از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران محصولات تکنولوژی بخصوص گوشی‌های هوشمند برخوردار شده‌اند، هر از گاهی با مشکلات و آسیب پذیری‌های جدیدی مواجه می‌شوند که بلافاصله شرکت های توسعه دهنده آنها به برطرف کردن آن می‌پردازند و نگرانی کاربران و منتقدان را از بین می‌برند.

    حالا به تازگی کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری دریافته و اعلام کرده‌اند که باگ و آسیب پذیری جدیدی در دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) وجود دارد که موجب کاهش شدید شارژ باتری در گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena، این آسیب‌پذیری بر روی تمامی محصولات توسعه داده شده توسط شرکت گوگل همچون گوشی‌های هوشمند پیکسل و اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم تاثیر گذاشته  و صدای بسیاری از کاربران را درآورده است. 

    آنها همچنین در فروم‌های خبری خاطرنشان کرده‌اند که بعد از فعالسازی گوگل اسیستنت، به طور ناگهانی شارژ دستگاه آنها کاهش یافته و به گفته برخی از آنها، به یک درصد شارژ رسیده است. این موضوع به شدت خیل عظیمی از کاربرانی را که از گوگل اسیستنت استفاده می کنند، نگران کرده و موجب شده از این غول تکنولوژی درخواست کنند هرچه سریعتر با به روزرسانی این دستیار صوتی، مشکل و آسیب پذیری مذکور را برطرف کند و خیال کاربران را نیز آسوده سازد.

    چندی پیش بود که آسیب پذیری امنیتی دستیار صوتی اختصاصی اپل موسوم به Siri، نیز جنجال‌های فراوانی را در فضای مجازی ایجاد کرد و موجب نگرانی‌های شدید امنیتی کاربران شده بود چراکه احتمال افشای اطلاعات خصوصی و مکالمات رد و بدل شده آنها با دوستان و آشنایانشان وجود داشت.

     

    پورسعیدخلیلی