تجدیدنظر مجارستان برای همکاری با هواوی در توسعه شبکه ۵G

عصر کالا- وزیر ارتباطات مجارستان به تازگی از احتمال همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه و برقراری شبکه ۵G در این کشور خبر داده است.

تجدیدنظر مجارستان برای همکاری با هواوی در توسعه شبکه ۵G
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، از آنجایی که نسل پنجم شبکه اینترنت همراه 5G با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و دولت‌های مختلف جهان برخوردار شده است، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای مخابراتی همچون هواوی فعالیت‌های گسترده ای به منظور توسعه زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G انجام داده اند.

    در طول یک سال اخیر، هواوی تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی از شهروندان و مقامات آمریکایی و همچنین همکاری با دولت چین، از سوی دولت آمریکا و بسیاری دیگر از متحدانش همچون انگلستان، کانادا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکلات و چالش های متعددی مواجه شده است.

    بر اساس گزارش یورونیوز، اما حالا به نظر می‌رسد که مجارستان قصد دارد در تصمیم قبلی خود برای عدم همکاری با هواوی تجدیدنظر کند و به این شرکت مجوز فعالیت و حضور فعالانه را بدهد تا بدین ترتیب بتواند هم زمان با سایر کشورهای پیشگام در راه اندازی شبکه 5G به توسعه زیرساخت های لازم برای آن بپردازد و از رقبای اروپایی خود در این زمینه عقب نیفتد. 

    از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

    در اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت 5G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط