چرا گوشی Huawei P۳۰ lite یک انتخاب مناسب و خوش قیمت برای بازی است

عصر کالا- HUAWEI P۳۰ lite به خاطر سخت‌افزار قدرتمند و به روز، فناوری GPU Turbo و حالتPerformance Mode می‌تواند بازی‌های روز را به راحتی اجرا کند. این ویژگی کنار قیمت رقابتی این دستگاه باعث شده این گوشی به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به بازی‌ تبدیل شود

چرا گوشی Huawei P۳۰ lite یک انتخاب مناسب و خوش قیمت برای بازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، گوشی‌های هوشمند به بخشی جدانشدنی از زندگی امروزه تبدیل شده‌اند. صرف نظر از هدف اولیه ساخت این دستگاه که برقراری ارتباط است؛ گوشی‌های هوشمند برای موارد دیگری مانند عکاسی، فیلم‌برداری، پخش موسیقی، تماشای فیلم، بازی کردن و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    HUAWEI_P30_lite2

    به طور معمول گوشی‌های هوشمندی که در کلاس کاری اقتصادی و میان‌رده ساخته می‌شوند، از عملکرد چندان خوبی هنگام اجرای بازی‌ها، به خصوص برنامه‌های جدید و سنگین، برخوردار نیستند.

    علت این اتفاق، استفاده از چیپست‌‌های ارزان قیمت با عملکرد نه چندان قدرتمند است. اما هوآوی با انتخاب چیپست 12 نانومتری Kirin 710، مشکل محصولات میان‌رده را برای اجرای بازی‌ برطرف کرده ‌است.

    HUAWEI P30 lite با تکیه بر پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 710، واحد پردازش گرافیکی Mali G51، فناوری GPU Turbo و حالت Performance Mode، قادر است عملکرد قدرتمندی را در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی از خود به نمایش بگذارد.

    پردازنده هشت هسته‌ای HUAWEI P30 lite، از چهار هسته پرقدرت Cortex-A73 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده است. استفاده از معماری big.LITTLE و هسته‌های بهینه، سبب شده این پردازنده علاوه بر عملکرد بالا، مصرف انرژی مناسبی نیز داشته باشد. پردازنده Kirin 710 در HUAWEI P30 lite با 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده تا از نظر Multi-Tasking و محدودیت فضا نیز جای نگرانی وجود نداشته باشد.

    HUAWEI_P30_lite

    اما سخت‌افزار هر چقدر هم که قدرتمند باشد نیاز به نرم‌افزاری دارد که بتواند به صورت صحیح از آن استفاده کند. هوآوی درP30 lite  مانند گوشی‌های پرچمدار خود از قابلیت ویژه افزایش قدرت گرافیکی با نام GPU Turbo استفاده کرده که در EMUI 9.1 (قابل ارتقا به EMUI 10) به نسل سوم از GPU Turbo به روز  شده است. GPU Turbo 3.0 در حال حاضر با بیش از 25 بازی پرطرفدار دنیا که گرافیک بالایی دارند به صورت اختصاصی سازگار شده است.

    به بیان ساده GPU Turbo به پردازنده گرافیکی دستگاه کمک می‌کند تا بتواند محتوای گرافیکی را روان‌تر اجرا کند و هیچ عقب‌ماندگی و تاخیری در تصاویر متحرک بازی ایجاد نشود. این رابط میانی می‌تواند میزان مصرف انرژی را هنگام بازی تا 60 درصد کاهش و در عین حال عملکرد گرافیکی دستگاه را نیز تا 30 درصد افزایش دهد.

    gputurbo

    HUAWEI P30 lite علاوه بر GPU Turbo، به حالت Performance Mode نیز مجهز شده است. هنگامی که قدرت پردازشی در اولویت باشد، کاربر می‌تواند با فعال کردن این حالت، توان پردازشی دستگاه را تا حدود 15 درصد افزایش دهد. این حالت با برداشتن محدودیت‌های مرتبط با مصرف بهینه انرژی، امکان بهره‌برداری از تمام توان پردازشی دستگاه را فراهم می‌کند.

    پس از مرور بخش سخت‌افزار و ویژگی‌های این بخش، بد نیست سراغ یکی دیگر از بخش‌های مهم دستگاه یعنی نمایشگر برویم. HUAWEI P30 lite از نمایشگر 6.15 اینچی از نوع IPS LCD استفاده می‌کند. به خاطر ناچ قطره‌ای شکل و حاشیه‌های اندک در اطراف، این نمایشگر 84.2 درصد از فضای قسمت جلویی دستگاه را پوشش داده است. به این ترتیب کاربر ضمن استفاده حداکثری از فضا، تمرکز بیشتری روی محتوای در حال نمایش دارد.

    p30L

    از سوی دیگر رزولوشن 2312x1080 پیکسلی این نمایشگر، تراکم 415ppi را به ارمغان آورده است. این تراکم پیکسل در بهترین حالت موازنه بین «مصرف توان الکتریکی» و «ارائه کیفیت نمایش» قرار دارد. به این ترتیب، نه از نظر قابل مشاهده بودن پیکسل‌ها و نه از نظر مصرف انرژی، جای نگرانی نیست و گیمرها می‌توانند با خیال آسوده روی HUAWEI P30 lite به عنوان یک گزینه مقرون ‌به صرفه و منطقی، برای گیمینگ اقتصادی حساب کنند.

    پورسعیدخلیلی