پس از لغو کنگره جهانی موبایل؛

سرنوشت محصولات دیجیتال MWC ۲۰۲۰ چه می‌شود؟

عصر کالا- طی لغو شدن کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، برنامه خیلی از شرکت‌ها دچار اشکال شد، در این گزارش به بررسی این محصولات و زمان تقریبی رونمایی آن‌ها پرداخته‌ایم.

سرنوشت محصولات دیجیتال MWC ۲۰۲۰ چه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، انجمن سامانه جهانی‌ ارتباطات سیار (GSMA) چهارشنبه شب هفته گذشته پس از برگزاری جلسه فوق‌العاده تصمیم گرفت کنگره جهانی‌ موبایل را در بارسلون به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو کند. حالا خیلی از شرکت‌هایی که قصد داشتند گوشی‌های خود را در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گوشی در جهان معرفی کنند مجبورند که برنامه خود را تغییر دهند. از آنجا که زمان معرفی و رونمایی خیلی از این تلفن‌های همراه مورد انتظار مشخص نیست، ما لیستی برای شما تهیه کرده‌ایم که در آن نگاهی می‌اندازیم به تمام گوشی‌هایی که قرار بود در کنفرانس جهانی تلفن‌های همراه معرفی شوند.

    گفتنی است در پی لغو شدن این مراسم بزرگ برخی از شرکت‌ها از جمله آمازون، تلکام، اریکسون، فیسبوک، HMD، اینتل، ال‌جی، نوکیا، NTT Docomo، سونی و نینتندو اعلام کرده‌اند که در این کنگره شرکت نخواهند کرد. پیشبینی می‌شود به دلیل لغو شدن این مراسم هزینه‌های سنگینی به وجود آید. هزینه مد نظر حدود پانصد میلیون یورو در نظر گرفته شده و حنوز مشخص نیست که چه سازمانی مسئولیت پرداخت هزینه‌های پیش آمده را قبول خواهد کرد.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    گوشی Sony Xperia 1.1 و 5Plus

    خوشبختانه پرچمداران شرکت سونی به همراه محصولات دیگر این مجموعه قرار است تا طبق برنامه قبلی معرفی شوند. تنها تفاوت آن است که این شرکت قصد دارد در 24 فوریه گوشی‌های خود را از طریق پخش زنده به جهان معرفی کند. انتظار می‌رود گوشی‌های Xperia 1.1 و Xperia 5 Plus از دوربین‌های بسیار قدرتمندی بهره ببرند که گفته می‌شود شامل لنز‌های 64 مگاپیکسلی و قدرت فیلم‌برداری 8K خواهد بود. این قابلیت یک گزینه جالب برای صفحه نمایش 4K گوشی اکسپریا 1.1 است. صفحه نمایش محصول دیگر این شرکت قرار است تا به اندازه 6.6 اینچ ارتقا پیدا کند و از کیفیت 4K درجه دوم برخوردار باشد. همچنین انتظار می‌رود این دو گوشی اولین محصولات شرکت سونی باشند که از قابلیت 5G برخوردار خواهند بود. گوشی میانرده شرکت سونی قرار است اکسپریا 9 نام داشته باشد و با تشکر از تراشه پردازنده Snapdragon 765 به قابلیت 5G مجهز است.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    تلفن همراه Oppo Find ‌X2

    شرکت Oppo قرار بود تا از گوشی Find X2 در این کنفرانس رونمایی کند. این گوشی یک پرچمدار با تراشه پردازنده Snapdragon 865 و صفحه نمایش 120 هرتزی است که به قدرت شارژ سریع 65 وات مجهز شده است. گفته می‌شود معرفی رسمی این عنوان با تاخیر مواجه شده و شرکت قصد دارد پرچمدار خود را در ماه مارس سال جاری به کخاطبانش معرفی کند.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    گوشی Realme X50 Pro 5G

    محصول Realme X50 PRO 5G اولین نسخه 5G از پرچمدار شرکت ریلمی است. این گوشی از یک صفحه نمایش 90 هرتزی و قابلیت شارژ 65 وات بهره می‌برد که مشخصات خیلی خوبی برای یک گوشی کم قیمت هستند. پرچمدار شرکت ریلمی همچنان قرار است مانند محصولات سونی در تاریخ 24 فوریه معرفی شوند، اما این معرفی تنها به صورت آنلاین انجام می‌شوند و مراسم برای آن به صورت حضوری شکل نمی‌گیرد.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    ال‌جی با دو گوشی G9 و V60

    شرکت ال‌جی تلفن همراه V60 را برای مراسم جهانی موبایل آماده کرده بود. این گوشی یک نسل جدید از سری V شناسایی شده که به قابلیت 5G مجهز شده است. ماه گذشته تصاویری از پنل پشتی گوشی LG V60 ThinQ دیده شد. این تصاویر به مخاطبین از قابلیت دوربین چهارگانه آن خبر داد. پس از آن یک تصویر دیگر از این دستگاه توسط یکی از مورد اعتمادترین افشاگران دنیای فناوری در فضای مجازی منتشر شد که این تصویر ادعای مطالب قبلی مبنی بر وجود دوربین چهارگانه در این دستگاه را تائید کرد. گفتنی است سیاست شرکت سازنده آن بود که یک مدل ویژه از این محصولات را در آمریکای شمالی و اروپای غربی عرضه کند. هدف آن بود که بازار گوشی‌های گران قیمت و قوی را با این محصول در دست گیرند و با گوشی G9 بازار‌های ارزان‌تر را احاطه کنند. گفته می‌شود این دو تلفن همراه قرار است در یک جشنواره دیگر معرفی شوند، اما تاریخ، مکان و دیگر جزئیات این مراسم تا به حال از سوی شرکت مشخص نشده است.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    شیائومی Mi 10

    شرکت شیائومی پیش از کنفرانس جهانی گوشی خود را معرفی کرد و در حال حاضر از موفقیت در فروش اولیه آن داخل چین لذت می‌برد. با این حال شرکت شیائومی قرار بود تا دو پرچمدار خود، Mi 10 و Mi 10 Pro را در مراسم مذکور باری دیگر معرفی کند و جزئیات آن را به جهان توضیح دهد. با شرایط پیش آمده، نه تنها معرفی این محصول بلکه زمان عرضه جهانی آن نیز به تعویق افتاد. این شرکت وعده داده تا به زودی جزئیات و اهداف آنده خود برای معرفی این محصولات را با مخاطبین در میان بگذارد.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    برنامه‌های شرکت نوکیا

    اهداف و برنامه‌های شرکت نوکیا برای معرفی محصولاتش در مراسم جهانی موبایل لغو شد و این شرکت در نظر دارد گوشی‌های خود را در طی یک مراسم زنده به نمایش بگذارد. به نظر می‌آید که شرکت نوکیا از مدل Nokia 5.2 رونمایی کند و گوشی Nokia 9.2 را برای زمان دیگری نگه دارد. گفتنی است درون مدل نوکیا 5.2 یک تراشه اسنپدارگون 632 کوالکام استفاده شده و این پردازنده عملکرد گوشی را کنترل می‌کند. همچنین احتمال استفاده از حافظه داخلی چشمگیر 64 گیگابایت و رم 6 گیگابایتی نیز در این دستگاه وجود دارد. سیستم‌عامل این دستگاه نیز اندروید 10 است، زیرا گوشی مورد نظر عضوی از پروژه Android One بود. لازم به ذکر است مانند دیگر دستگاه‌های نوکیا، گوشی Nokia 5.2 که با نام Captian America کدگذاری شده دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی است که درون خود آن یک ناچ قرار دارد. پنل جلویی این دستگاه دارای پنل متوسطی است البته حاشیه پایینی آن کمی پهن‌تر بوده و لوگوی نوکیا روی این بخش دیده می‌شود.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    گوشی هوشمند Vivo Apex 2020

    شرکت ویوو یک طرح مفهومی بسیار زیبا با نام Apex 2020 راشت که انتظار می‌رفت در نمایشگاه جهانی معرفی شود. جزئیات زیادی از این محصول در اختیار مخاطبین قرار نگرفته، اما گفته می‌شود شرکت ویوو معرفی خود را در مراسم iQOO 3 در تاریخ 25 فوریه انجام خواهد داد.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    تلفن هوشمند ZTE Axon 10s Pro

    پرچمدار شرکت ZTE یک گوشی ارزان قیمت با پردازنده Snapdragon 865 است که از قابلیت 5G بهره می‌برد. این گوشی در چین به صورت رسمی معرفی شده، اما پس از لغو شدن مراسم، زمان معرفی گوشی برای دیگر نقاط جهان نامشخص باقی ماند. تا به حال هیچ خبری از زمان معرفی و عرضه جهانی این گوشی توسط شرکت ZTE مشخص نشده است.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    گوشی هوآوی Mate Xs

    اخیرا صحبت‌های زیادی درباره گوشی Mate Xs در فضای مجازی وجود داشت که گفته می‌شد قرار است اولین گوشی تاشوی شرکت هوآوی با پردازنده کایرین 990 باشد. انتظار می‌رفت این گوشی در نمایشگاه جهانی موبای معرفی شود، اما حالا هیچ برنامه و زمانبندی از سوی شرکت هوآوی برای معرفی محصول مذکور مشخص نشده است.

    چه بر سر شرکت‌های بزرگ موبایل‌سازی خواهد آمد؟

    شرکت TCL

     شرکت تی‌سی‌ال مدت زیادی است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و محصولات جالبی هم در این زمینه برای کاربرانی که می‌خواهند پول کمتری برای خرید گوشی صرف کنند، عرضه کرده است. شرکت TCL قرار بود تا یک گوشی کاملا جدید با برندی تازه معرفی کند. این شرکت نیز مانند چند شرکت دیگر هیچ برنامه‌ای برای معرفی محصولاتش در نظر ندارد و انتظار می‌رود به صورت خیلی ساده در طی یک برنامه آنلاین، اطلاعات محصولات خود را در فضای مجازی منتشر کند.

    پورسعیدخلیلی