مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت :

افزایش تولید لوازم خانگی باوجود تحریم‌ها

ممنوعیت ۱۰۰ درصدی واردات لوازم‌خانگی به کشور

عصر کالا- مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با وجود تشدید تحریم ها انواع تولیدات لوازم‌خانگی در کشور افزایشی بوده و در حوزه تولید ماشین لباسشویی ۵۸ درصد و در تولید تلویزیون ۶۳.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

افزایش تولید لوازم خانگی باوجود تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، کیوان گردان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که در پی بهبود و به سامان کردن تولیدات لوازم خانگی هستیم گفت: حال و شرایط تولید لوازم خانگی خوب است.

    وی با یادآوری این نکته که در گذشته بیش از این 70 تا 80 درصد بازار در اختیار محصولات کره‌ای بوده است افزود: واردات لوازم خانگی به کشور صد در صد ممنوع شده است.

    مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: درخصوص توزیع تولیدات باید بازنگری شود، ما تولید را بالا برده ایم، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید با میزان نصب در داخل منازل تطابق ندارد و حتما دستگاه‌های نظارتی باید در این مورد به وظایفشان عمل کنند.

    گردان با اشاره به مجوز 25 و 20 درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی و تولیدات دیگر گفت: قیمت‌ها مشخص و در کارخانه محصول قیمت خورده است.

    او درباره عرضه ورق فولادی خارج از بورس و با قیمت بالاتر گفت: مشکل سامانه بهین یاب نیست و این سامانه کارش را دقیق انجام می‌دهد و نظارت هم روی آن وجود دارد، ما الان آمار خرید و آمار تولید شرکت‌ها را داریم و تلاش می‌کنیم میزان خرید ورق فولادی را با میزان تولیدات آنها مقایسه کنیم تا بتوانیم ورق فولادی را در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار دهیم.

    پورسعیدخلیلی