ربات‌هایی که الگوی لباس کاربر را تغییر می‌دهند

عصر کالا- محققان دانشگاه ام‌.آی‌.تی ربات‌های ریزی ساخته‌اند که روی لباس کاربران حرکت می‌کنند.

ربات‌هایی که الگوی لباس کاربر را تغییر می‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی‌میل، این سامانه‌ها توسط گروهی در دانشگاه ام‌.آی‌.تی به نام "پروژه کینو"(Project Kino) تولید شده‌اند و مطابق ترجیح کاربران عمل می‌کنند.

    ربات‌های ابداعی مجهز به حسگرهایی هستند که به شرایط محیطی واکنش نشان می‌دهند و می‌توان آن‌ها را به تلفن همراه متصل کرد. آن‌ها به لباس‌های مجهز به آهنربا متصل می‌شوند و می‌توانند روی لباس کاربر حرکت کنند و طوری خود را بازآرایی کنند که سبک لباس وی را تغییر دهند.

    چندین ربات می‌توانند روی لباس‌ تکان بخورند و الگوهای مختلفی خلق کنند. همچنین آن‌ها قادر به دوختن الگوهای متنوع بر روی لباس کاربر هستند و ردپاهای مرئی را در طول حرکتشان به جای می‌گذارند.

    این سیستم‌ها را می‌توان در صورت اتصال به تلفن همراه، به عنوان میکروفون و بلندگو به کار برد و بنابراین دیگر نیازی به استفاده از هندزفری نخواهد بود.

    حسگرهای به کار رفته در آن‌ها با شرایط مختلف محیطی سازگار می‌شوند؛ به طور مثال، ربات‌ها باعث می‌شوند لباس براساس راحتی کاربر یا آب و هوای موجود خود را سازگار کند. بنابراین، محققان می‌توانند در آینده یک کت بارانی تولید کنند و هر یک از گوشه‌های کلاه آن را به یکی از این ربات ها متصل کنند. زمانی که ربات‌ها پس از باران، متوجه افزایش دما شوند، کلاه را پایین می‌کشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر