رونمایی نوکیا از لباس هوشمند برای امدادگران

عصر کالا- نوکیا با همکاری سه شرکت دیگر، لباس مخصوصی را برای امدادگران طراحی و تولید کرده که به حسگرهای هوشمند مجهز است.

رونمایی نوکیا از لباس هوشمند برای امدادگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه شرکت اچ ام دی گلوبال حق فروش محصولات و گوشی‌های هوشمند نوکیا را خریداری کرد و توانست فرشته نجات این غول تکنولوژی قدیمی و خوشنام باشد و باری دیگر آن را در بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند بازگرداند، حالا به نظر می‌رسد که نوکیا قصد دارد محدوده فعالیت‌های خود را گسترش دهد و در زمینه تولید محصولات پوشیدنی هوشمند نیز پیشگام باشد.

    نوکیا با همکاری سه شرکت دیگر در رویداد کنگره جهانی موبایل MWC 2018 بارسلون از یک کت مخصوص امدادگران تحت عنوان CHASE LifeTech رونمایی کرد. این کار با همکاری یک برند لباس کره‌ای به نام کولین و یک شرکت فعال در زمینه تکنولوژی و برنامه‌نویسی در جمهوری چک به نام GINA انجام شده است.

    این لباس برای استفاده تمامی امدادرسانان از جمله آتش نشانان، پلیس و امدادگران صلیب سرخ طراحی شده و یکی از ویژگی‌هایش که آن را با سایر نمونه‌های مشابه خود متمایز می کند، قابلیت‌های هوشمند و حسگرهای آن است که می‌توانند موقعیت مکانی، ضربان قلب، درجه حرارت و غیره را ثبت و به امدادگران کمک به سزایی کنند.

    طراحی ماژولار این لباس مخصوص برای اهداف مختلف در زمینه‌های متعدد طراحی شده است، بدین ترتیب که آتش‌نشان‌ها می‌توانند از سنسور حرارتی آن استفاده کنند و ماموران پلیس از دوربین‌های آن بهره ببرند.

    نوکیا بر این باور است که امکانات و قابلیت‌های این لباس طراحی شده بسیار زیاد خواهد بود و در مواقع مخاطره‌آمیز به کمک امدادرسانان خواهد آمد.

    رنگ این لباس سبز فسفری شب رنگ است که جیب‌های بزرگی با زیپ برروی آن تعبیه شده و ضد آب و قابل شست‌وشو است چراکه حسگرهای هوشمند آن قابل تعویض و جابجایی هستند. حسگرها همچنین قابلیت شارژ شدن با کابل USB را نیز دارند که می‌تواند در مواقع دور بودن از مکان‌های شهری و دارای امکانات برق، بسیار کارآمد باشد.

    البته این نخستین باری نیست که لباس‌های هوشمند معرفی می‌شوند؛ چندی پیش یک شرکت فنلاندی با همکاری یک طراح لباس انگلیسی از یک شلوار هوشمند با قابلیت شارژ بی‌سیم رونمایی کرد.

    با اینکه لباسی را که نوکیا با همکاری شرکت‌های دیگر معرفی کرده است، در حد یک لباس و گجت مفهومی است و وارد بازار نشده اما این ایده بسیار خلاقانه می‌تواند در آینده نه چندان دور به کمک امدادرسانان و نیروهای امدادی آمده و تحول عظیمی را در این خصوص برای آن‌ها ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر