با حضور معاون وزیر صنعت؛

کیف پول مبتنی بر زنجیره بلاک‌چین رونمایی شد

عصر کالا- کیف پول مبتنی بر زنجیره بلاک چین، با حضور معاون وزیر صمت، به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

کیف پول مبتنی بر زنجیره بلاک‌چین رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کیف پول مبتنی بر زنجیره بلاک چین، با حضور صادق نجفی، معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

    صادق نجفی، در مراسم رونمایی از کیف پول سامانه ملی سککوک، کیف پول بلاک چین را برای «تقویت بنگاه های متوسط و کوچک» بسیار موثر خواند و گفت: این اتفاق یکی از معضلات جدی بنگاه های اقتصادی را برطرف می کند و معاملات اعتباری این بنگاه ها را نه تنها توسعه خواهد داد که بر شتاب و حجم سرمایه در گردش آن می افزاید.

    وی در ادامه یادآور شد: در وضعیت فعلی تأمین مالی بنگاه ها و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز آن ها با راه اندازی سککوک، تا حد عمده ای بر طرف خواهد شد، بدون آنکه به شبکه بانکی کشور فشار بیاورد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از منابع سرمایه کشور، مانند صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، همان اتفاقاتی که در سال های پیش رخ داد، دوباره رخ خواهد داد بنابراین ما با حمایت از سامانه ملی سککوک، سعی می کنیم از وضع موجود- و منابعی که در شبکه بانکی و هم در بازار سرمایه وجود دارد- در جهت گردش فعالیت اقتصادی بنگاه ها از این کیف پول در سامانه سککوک، کمک بیشتری بگیریم.

    گفتنی است، در دوره آزمایشیِ کیف پول بلاک چین بر روی سامانه ملی سککوک از پیشنهادهای حرفه ای و راهکارها و نیز بازخوردهای مدیرانِ بنگاه های کوچک برای ارتقای کیفیت آن سود جسته خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی