تجهیز خدمات ابری گوگل به فناوری بلاک چین

عصر کالا- گوگل امروز اعلام کرده که قصد دارد با همکاری یک شرکت آمریکایی و با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین ، خدمات ابری خود را توسعه و بهبود ببخشد.

تجهیز خدمات ابری گوگل به فناوری بلاک چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد و در استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی کاربرد فراوانی دارد، حالا قرار است توسط گوگل و شرکت آمریکایی (Digital Assets ) به منظور توسعه خدمات ابری و سرویس‌های کلاد (Cloud) به کار گرفته شود.

    فناوری بلاک چین در واقع نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می شوند، توزیع شده است.

    استفاده از رمزنگاری در این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که به طور ایمن به انجام تراکنش‌های خود همچون نقل و انتقالات مالی بپردازند. همچنین بلاک چین با انجام هر تراکنش، رکوردی تغییرناپذیر و دائمی از آن را در خود ذخیره می‌کند و امکان هیچ گونه مداخله مخربی در آن وجود ندارد.

    حالا به نظر می‌رسد که گوگل به‌عنوان بزرگترین غول تکنولوژی جهان تصمیم گرفته است از جدیدترین و جنجالی‌ترین فناوری جهان که این روزها به شدت سروصدای زیادی به پا کرده است، استفاده کند تا خدمات ابری و کلاد پلتفرم خود را سر و سامان بدهد.

    شرکت digital Assets که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا واقع شده، به توسعه فناوری بلاک چین می‌پردازد. هنوز مشخص نشده است که گوگل می‌خواهد چه تغییراتی را در خدمات ابری و کلاد خود ایجاد کند و کاربران و مشتریان مربوطه چگونه می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند اما این شرکت با انتشار پیامی در صفحه کاربری توییتر خود عنوان کرده است که کاربران از این پس قادر خواهند بود، از اپلیکیشن و پلت‌فرم‌های گوگل بهره‌مند شوند اما جزئیات آن قرار است در رویداد آینده گوگل اعلام و رونمایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر