شکار سوژه در عرض یک سی و دوهزارم ثانیه با یک دوربین استثنایی

عصر کالا- شکار سوژه ها در عرض یک سی و دوهزارم ثانیه در دوربین های دیجیتال ممکن شد.

شکار سوژه در عرض یک سی و دوهزارم ثانیه با یک دوربین استثنایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر ، سونی با عرضه پنجمین نسل از سری دوربین های آر ایکس 100 به نام DSC-RX100M5 رکورد فوکوس دوربین های دیجیتال را جابجا کرد.

    اگر چه ظاهر این دوربین با دوربین های قبلی از همین سری تفاوت چندانی ندارد، اما DSC-RX100M5 از نظر سخت افزاری ارتقای قابل توجهی یافته است. در قلب این گوشی از حسگر Exmor RS CMOS نوع 1.0 و یک تراشه دی رم استفاده شده است.

    حسگر جدید در کنار یک سیستم پردازش تصویر تازه مورد استفاده قرار گرفته که باعث افزایش بافر حافظه و ارتقای کیفیت تصاویر و به خصوص تصاویر دارای ایزوی بالا می شود.

    RX100 V دارای یک سیستم فوکوس خودکار Fast Hybrid AF نیز هست که تا به حال مشابه آن توسط سونی در هیچ دوربینی به کار گرفته نشده بود. این سیستم از توانایی فوق العاده برای شناسایی هدف عکاسی و تنظیم کنتراست برخوردار است و می تواند در عرض 0.05 ثانیه بر روی سوژه فوکوس کند.

    در این سیستم از 315 نقطه فوکوس خودکار استفاده شده که 65 درصد از سطح حسگر را تحت پوشش قرار می دهد. یک حالت AF-A هم برای این سیستم فوکوس خودکار در نظر گرفته شده که انتقال سریع بین دو حالت عکاسی مداوم و تهیه تک عکس را ممکن می کند.

    برای ارتقای سیستم پردازش این دوربین از یک تراشه LSI هم استفاده شده که در کنار یک موتور پردازش تصویر BIONZ X تهیه 24 فریم عکس در ثانیه را با کیفیت 20.1 مگاپیکسل ممکن می کند. در این حالت می توان تا حداکثر 150 عکس هم تهیه کرد.

    شاتر این دوربین از چنان قدرتی برخوردار است که می تواند از سوژه ای در عرض یک سی و دوهزارم ثانیه یا 1/32,000 عکاسی کند و لذا عکاسی از سوژه هایی با سرعت بالا هم به راحتی با این دوربین ممکن است. تهیه فیلم هایی با دقت 4K در قالب فایل های mp4 هم با این گوشی ممکن است. فیلم برداری صحنه آهسته با دقت 120 فریم در ثانیه و با سرعت های 240، 480 و 960 فریم در ثانیه با کیفیت پایین تر هم از این طریق ممکن است.

    قیمت این دوربین که تا دو هفته دیگر روانه بازار می شود هزار دلار است. همچنین می توان برای فیلم برداری زیر آب یک قاب 350 دلاری نیز به همراه آن خریداری کرد. دوربین یاد شده با فناوری های وای – فای و ان اف سی نیز سازگاری دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی