DJI Ronin ۲؛ نسل جدید گیمبال دوربین

عصر کالا- کمپانی DJI در زمینه تولید لوازم جانبی عکاسی و تولید فانتوم ها برای عکاسی و فیلم برداری هوایی فعالیت می کند، در آخرین محصولات این کمپانی به یک گیمبال برخورد می کنیم که نسل گیمبال هاب دوربین را به مرحله جدیدی رسانده است.

DJI Ronin ۲؛ نسل جدید گیمبال دوربین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک، گیمبال ها ابزاری برای فیلم برداری راحت تر فیلم برداری کردن هستند که در این ابزار و تجهیزات فیلم برداری معمولاً دوربین در وسط حلقه ای قرار می گیرد و در دور این حلقه دسته ای دایره ای شکل وجود دارد که کنترل آن توسط فیلم برداری صورت می پذیرد. استفاده از گیمبال باعث می شود تا بسیاری از لرزش ها در حین فیلم برداری از بین برود و فیلم بردار نیز به راحتی تصویر ایده آل خود را بگیرد.

    DJI Ronin نسل قبلی گیمبال های DJI، بود که نسل جدید آن در واقع ورژن دوم این گیمبال است که موضوع اصلی بحث امروز ما است. این گیمبال دارای تغییرات عمده ای است ولی در قیمت آن تغییری ایجاد نشده است. گیمبال ها نیز در رده بندی های متفاوتی در بازار وجود دارند و از مبتدی تا حرفه ای، متناسب با کاری که فیلم بردار قصد دارد انجام دهد، وجود دارد. در واقع Ronin 2 نسل حرفه ای گیمبال های دوربین است.

    ورژن جدید گیمبال DJI در تحمل وزن نیز ارتقا یافته است و این گیمبال می تواند وزن بالای 13٫6 کیلوگرم را تحمل کند. با استفاده از این گیمبال فیلم بردار دیگر می تواند به راحتی و بدون نگرانی دوربین و لنز سینمایی خود با هر فاصله کانونی و هر وزنی را بر روی گیمبال قرار دهد. البته قرار دادن لنز های سنگین بر روی گیمبال حمل و نقل آن را برای فیلم بردار کمی سخت می کند ولی در هر صورت این گیمبال کنترل فوق العاده ای را بر روی دوربین برای فیلم بردار به ارمغان می آورد.

    یکی از هدف های اصلی طراحی این گیمبال جدید سازگاری گیمبال با محیط های جدید و نبود محدودیت برای فیلم برداری در هر مکانی بوده است. این گیمبال قابلیت متصل شدن به میله و سطوح را دارد و به عبارتی به راحتی از هر سطح و مقطعی آویزان می شود و فیلم برداری می کند.

    سیستم انتقال داده های سریع در این گیمبال به فیلم بردار کمک می کند تا به سرعت حالت های مختلف گیمبال را در شرایط متفاوت فیلم برداری تغییر دهد. موتور رونین جدید از مدل های قبلی بسیار پر قدرت تر است و می تواند در برابر بادهایی تا 121 کیلومتر نیز مقاومت کند. در واقع این قابلیت برای فیلم برداری از صحنه های تعقیب گریز اتومبیل‌ها بسیار مناسب است.

    رونین 2 با صفحه نمایش لمسی بزرگی عرضه می شود و کنترل از راه دور این گیمبال نیز برای فیلم برداری از راه دور بسیار مناسب است. در واقع این ریموت از فاصله 1٫5 کیلومتری قابلیت استفاده دارد. حالت پانورامای جدیدی در این گیمبال اضافه شده است که به راحتی می تواند در عرض چند ثانیه و با کنترل از راه دور تصویر کاملی از فضای خارجی بگیرد.

    هنوز قیمت مشخصی برای این گیمبال در نظر گرفته نشده است ولی بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که این گیمبال با قیمت قبلی رونین یعنی 4٫500 دلار عرضه می شود. رونین 2 دو هفته دیگر رسما به بازار عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر