رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد

پلمب سوله‌های بزرگ احتکار لوازم خانگی در تهران

عصر کالا- رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و پلمب سه سوله مملو از لواز خانگی احتکار شده در جنوب تهران خبر داد.

پلمب سوله‌های بزرگ احتکار لوازم خانگی در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سرهنگ کیوان ظهیری در حاشیه اجرای طرح برخورد با محتکران کالا و اقلام گفت: پس از انجام چندین روز کار اطلاعاتی و شناسایی، شب گذشته همکاران من سه سوله بزرگ احتکار لوازم خانگی را شناسایی کردند.

    وی با بیان اینکه در این سوله‌ها و براساس برآورد اولیه بیش از 2700 قلم لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... احتکار شده بود، گفت: این افراد از بیش از یکسال پیش، لوازم خانگی را در این انبارها احتکار کرده بودند.

    ظهیری با بیان اینکه با توجه به زمان احتکار، این اقلام قطعا با ارز کمتر از 4200 تومان وارد شده‌اند، گفت: شواهد حاکی از این است که بیشتر از یکسال است که لوازم خانگی در این انبارها احتکار شده‌اند.

    ظهیری ارزش ریالی لوازم خانگی مکشوفه را در برآوردهای اولیه حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه زمانی که کالایی احتکار شود تقاضا برای آن در بازار افزایش یافته و به تبع آن قیمت نیز افزایش می‌یابد. بنابراین احتکار این کالاها نیز نقش زیادی در افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار داشته است.

    رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا این کالاها قاچاق هستند یا خیر، گفت: این اقلام شب گذشته کشف شده و در حال حاضر احتکار شدن آنها محرض است، اما درمورد اینکه آیا این اقلام قاچاق هستند یا خیر باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

    وی درباره افرادی که دستگیر شدند، گفت: از شب گذشته تاکنون سه نفر در این زمینه شناسایی شدند، اما تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

    ظهیری اضافه کرد: این انبارها تا زمان تعیین تکلیف اقلام احتکار شده با دستور مقام قضایی پلمب خواهند بود.

    ظهیری از شهروندان خواست که اگر چنانچه از محل احتکار اقلام و کالاهای مختلف اطلاعاتی در دست دارند حتما آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند و مطمئن باشند که هویت‌شان نزد پلیس محفوظ خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر