دو عضو جدید در ستاد تشدید مبارزه با احتکار

هشدار به احتکار کنندگان کالا

عصر کالا- رییس ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کلیه کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی، افزود: اولین نشست اعضای این ستاد ، روز یکشنبه ، درست یک روز پس از اعلام حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد .

هشدار به احتکار کنندگان کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، شاتا، حسن یونس سینکی با هشدار به کسانی که مبادرت به احتکار و اختفای کالا کنند، گفت: طبق برنامه تعیین شده احتکار و اختفای کالاهای وارداتی یا تولیدی با مواد اولیه ای که از ارز رسمی استفاده کرده اند، جرم محسوب می شود .

    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بررسی و رصد این حلقه از زمان تخصیص ارز آغاز می شود و پروسه خرید، ورود و ترخیص را در بر می‌گیرد و پس از مشخص شدن قیمت عرضه و قیمت مصوب، وضعیت شبکه توزیع تا حلقه نهایی یعنی واحد عرضه کننده را در خود جای می دهد.

    سینکی با تاکید بر اینکه تقسیم کاری میان اعضا در این زمینه انجام شده است، اضافه کرد: پیش بینی طراحی دبیرخانه انجام شده است و طبق تصمیمات این دبیرخانه در معاونت امور اقتصادی و بازرگانی مستقر خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه مردم انشاالله در صحنه عمل نتایج اقدامات و تلاش ها در این حوزه را درک خواهند کرد، گفت: بر این اساس هر هفته به صورت منظم جلسات ستاد برگزار می شود و طبق تصمیم دو عضو تازه به اعضای ستاد اضافه شدند.

    سینکی در توضیح این مطلب ادامه داد: رییس کل گمرک و یکی از معاونین وزارت اطلاعات نیز از این پس در این ستاد عضویت دارند.

    پیش از این محمد شریعتمداری،حسن یونس سینکی « معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت» و نوابی«رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان» و انصاری «رییس سازمان تعزیرات» را به عنوان اعضای ستاد منصوب کرده بود.

    طبق این حکم ریاست این ستاد به حسن یونس سینکی واگذار شده است.

    در حکم وزیر صنعت،معدن و تجارت خطاب به اعضای این ستاد آمده است:

    " با استفاده از ظرفیت‌های سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و کلیه سازمان‌های دولتی استانی و به کارگیری توان خارق‌العاده مردمی و در رأس آنها انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان همراه و متدین که منافع خود را برای آرامش و رضایت عموم ملت ایران جست‌وجو می‌کنند، در اطلاع‌رسانی آنها از مراکز اختفا و احتکار و هم همکاری آنان در رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت فوق‌العاده فضای مجازی، در تحقق این هدف براساس برنامه تهیه شده اقدام کنید."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر