هرآنچه لازم است پیش از خرید تلویزیون ۴K بدانید

راهنمای خرید تلویزیون ۴K

عصر کالا- هرآنچه لازم است پیش از خرید تلویزیون ۴K بدانید. این تلویزیون‌ها ۴ برابر پیکسل های بیشتری نسبت به تلویزیون های فول اچ‌دی دارند و در این مطلب قد داریم به بررسی این تلویزیون‌ها بپرداریم.

هرآنچه لازم است پیش از خرید تلویزیون ۴K بدانید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از خبرآنلاین ، امروزه دیگر خانه‌ای نیست که تلویزیونی در آن وجود نداشته باشد. این فناوری جذاب توانسته زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار دهد. فرقی ندارد چقدر سن دارید، کودک، نوجوان، پیر، جوان، زن و مرد همه ساعت‌ها وقت خود را پای تلویزیون می‌گذرانند زیرا این محصول نه چندان جدید توانسته است برای همه مردم جامعه ساعت‌ها سرگرمی‌های جذاب و دیدنی را به وجود بیاورد.

    در این نوشته نگاهی داریم به قابلیت جدیدی که در چند سال اخیر به تلویزیون‌ها اضافه شده و باعث پیشرفت چشمگیر در حوزه سرگرمی‌های خانگی شده است. ناگفته نماند که فناوری‌های بکار برده شده در ساخت تلویزیون رابطه مستقیمی دارد با قیمت تلویزیون و هزینه‌ای که شما قصد دارید برای خرید آن صرف کنید.

    فناوری وضوح 4k در تلویزیون

    کیفیت تصویر حرف اول را در جذابیت تلویزیون برای تماشاگران می‌زند. فرض کنید که برای خرید تلویزیون 55 اینچ به فروشگاهی رفته‌اید و در آنجا شما تلویزیونی را می بینید که از طراحی بسیار زیبا و باریک و قابلیت‌های هوشمند زیادی نظیر اتصال به اینترنت، اتصال به موبایل، نصب نرم افزار و بازی‌های فراوان برخوردار است اما فروشنده به شما می‌گوید کیفیت تصویر این تلویزیون HD است. او با این حرف آب پاکی را روی دستتان می‌ریزد و شما نیز از خرید تلویزیونبا تکنولوژی تصویر 30 سال پیش به کل منصرف می‌شوید. البته تلویزیون اچ‌دی برای سایز کوچکتر از 32 اینچ کاملا ایده‌آل است و هنوز هم در دنیا حرف اول را برای این سایز از تلویزیون‌ها می‌زند.

    در سایز 40 اینچ و بیشتر از آن لازم است تلویزیونی را انتخاب کنید که کیفیت آن قابل قبول باشد و بتواند جزئیات تصویر را به خوبی نمایش دهد.

    در چند سال اخیر با معرفی تلویزیون‌های 4Kاین بخش از تکنولوژی تغییرات زیادی را به خود دید زیرا این دسته از تلویزیون‌ها نسبت به مدل‌های فول اچ‌دی کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می‌داند.

    از نگاه آمار و ارقام باید بگوییم که تلویزیون فول اچ‌دی دارای وضوح تصویر 1080x1920 پیکسل است. این یعنی یک تلویزیون Full HD تعداد 2,073,600 پیکسل را در خود جای داده است. در نقطه مقابل تلویزیون 4K قرار دارد که از وضوح تصویر 2160x3840 پیکسل برخوردار است و این به معنی این است که یک تلویزیون 4K از 8,294,400 پیکسل تشکیل شده است. به همین دلیل است که می‌گویند تلویزیون فورکی 4 برابر کیفیت بالاتری نسبت به تلویزیون فول اچ‌دی دارد. پس به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که با خرید تلویزیون 4Kشما تلویزیونی با کیفیت بسیار بالاتر را خریداری کرده‌اید.

    محبوبترین تلویزیون‌های 4K در ایران

    پس از معرفی این سری از تلویزیون‌ها شرکت های تولید کننده تلاش کردند این وضوح تصویر را با تکنولوژی‌های دیگر ترکیب کنند تا بتوانند عملکرد بهتری در این بازار رقابتی داشته باشند.

    سامسونگ که بیشترین فروش تلویزیون در جهان را در اختیار دارد توانست با معرفی تلویزیون‌های کوانتوم ال‌ای‌دی نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کند. این سری از تلویزیون های سامسونگ روشنایی بیشتری نسب به تلویزیون های معمولی و تلویزیون های OLED دارند و از خطر پیکسل سوختگی مصون هستند این تلویزیون‌ها می‌توانند روشنایی بین 1500 تا 2000 نیت تولید کنند این درحالی است که گفته می‌شود در تلویزیون‌های معمولی روشنایی حداکثر به 1200 نیت می‌رسد. در نتیجه می‌توان گفت که تلویزیون‌های کوانتوم ال‌ای‌دی بهترین انتخاب برای اتاق‌ها و سالن‌های روشن هستند. از بهترین تلویزیون‌های کوانتوم ال‌ای‌دی در بازار ایران می‌توان مدل‌های 55Q60R و 65Q70R را نام برد.

    در مقابل رقیب دیرینه سامسونگ یعنی ال جی با معرفی تلویزیون‌های OLED و نانوسل که از کیفیت 4K برخوردار بودند توانست تلویزیون‌های درخور توجهی را معرفی کند. تلویزیون‌های OLED امکان روشن و خاموش شدن هر پیکسل را به صورت مجزا فراهم می‌کنند که باعث می‌شود در هنگام نمایش تصاویر تاریک پیکسل‌ها به صورت کامل خاموش شوند و در نتیجه تصاویر را با عمق رنگ مشکی مطلق مشاهده کنید. تلویزیون‌های نانوسل این برند نیز بر روی پنل خود ذراتی به قطر یک نانومتر دارند که باعث می‌شود تلویزیون از زاویه دید بالایی برخوردار باشد. از بهترین تلویزیون اولد ال جی در بازار ایران می توان مدل‌های 65C9 و 55B7 و از بهترین مدل‌های نانوسل نیز می‌توان 65SM9000، 55SM8600 و 55SM8100 را نام برد.

    تمامی تلویزیون‌های نام برده شده در سایزهای متنوع موجود هستند و با توجه به نیاز خود می‌توانید سایز مناسب را انتخاب کنید.

    آیا تلویزیون 4K ارزش خرید دارد؟

    شاید شما نیز مانند برخی از مردم بگویید که چون محتوای 4K در ایران وجود ندارد پس خرید این تلویزیون‌ها صرفا یک هزینه‌ی اضافی روی دستتان می‌گذارد. اما به 2 دلیل این حرف صحیح نیست:

    اول این که در بسیاری از کشورهای پیشرفته هم محتوای 4K هنوز فراگیر نشده اما از آنجایی که این تلویزیون‌ها از پیکسل های بسیار ریزتری برخوردار هستند باعث نمایش تصاویر با جزئیات دقیق‌تر و واضح‌تر می‌شوند.

    دوم این که شرکت‌های تولید کننده نیز نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارند و برای حل این مشکل توانسته‌اند نرم‌افزارهای مخصوصی را توسعه دهند که با استفاده الگوریتم‌های پیشرفته امکان ارتقای وضوح فول اچ‌دی و حتی اچ‌دی را به کیفیتی نزدیک به 4K فراهم می‌کنند.

    فروشگاه اینترنتی کالاگر عرضه کننده انواع تلویزیون از برندهای معتبر بازار می‌باشد و با دانش چندین ساله‌ی خود می‌تواند خرید مطمئن را برای شما رقم بزند. شما در این فروشگاه می‌توانید انواع محصولات مختلف از تلویزیون و سینما خانگی گرفته تا ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و انواع یخچال و فریزر را انتخاب کنید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر