کارشناسان بازار اعلام کردند

حالا زمان خرید تلویزیون ۴K است

عصر کالا- تماشای تصاویر با کیفیت بالا و نزدیک‌تر به واقعیت لذت‌بخش است و درست به همین دلیل هم تلویزیون‌های جدید با ویژگی‌های خاص برای نمایش تصاویر عرضه می‌شوند. تلویزیون‌های ۴K که تصاویر را تا چهار برابر با کیفیت‌تر از تلویزیون‌های معمولی قدیمی نمایش می‌دهند، مدت‌هاست که به بازار آمده‌اند؛ اما به دلایل مختلفی چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. حالا اما به عقیده کارشناسان و تحلیلگران بازار بهترین زمان برای خرید تلویزیون‌های ۴K یا HDR است.

حالا زمان خرید تلویزیون ۴K است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای تلویزیون‌های 4K دقیقا به خاطر قیمت بسیار بالای این تلویزیون‌ها در بازار، تا حالا اقدامی برای خرید آنها انجام نداده‌اند؛ اما همان‌طور که انتظار می‌رود اغلب محصولات دیجیتال بعد از مدتی حضور در بازار به قیمتی متعادل می‌رسند و به این ترتیب می‌توانند در دسترس همه قرار بگیرند. با این اوصاف شاید این روزها انتظار نداشته باشید که بتوانید با قیمتی کمتر از هزار دلار یک تلویزیون 4K بخرید و به همین دلیل خودتان را به خرید یک تلویزیون با کیفیت OLED راضی می‌کنید. با این حال اما بد نیست بدانید که با کمی جست‌وجوی بیشتر می‌توانید تلویزیون‌های 4K با قیمتی کمتر از هزار دلار و حتی 600 دلار هم پیدا کنید و بخرید.

    ست‌تاپ باکس‌های جدید از فرمت 4K یا HDR پشتیبانی می‌کنند: این یک اتفاق بسیار خوب در بازار تلویزیون است. حالا دستگاه‌های ست‌تاپ باکس جدید از اپل تی‌وی گرفته تا Roku و Fire TV هم امکان پخش تصاویر با فرمت و وضوح 4K را دارند. با این اوصاف اگر قصد خرید یک دستگاه ست‌تاپ باکس را دارید، حتما مدلی را انتخاب کنید که فرمت 4K را پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با کیفیت و وضوح بالا به تماشا بنشینید.

    همه پخش‌کنندگان فیلم و ویدئو، محصولات سازگار با فرمت 4K را عرضه می‌کنند: با گذشت زمان و افزایش تعداد کاربران تلویزیون‌های 4K و محصولات دیگری که از این فرمت پشتیبانی می‌‌کنند، اغلب شرکت‌های پخش‌کننده فیلم و سریال مانند Netflix، Hulu و Amazon Prime Video هم فیلم‌ها و ویدئوهایشان را با فرمت 4K عرضه می‌کنند.البته این شرکت‌ها برای استفاده از سرویس فیلم‌ها و ویدئوهای 4K کمی هزینه بیشتر می‌گیرند، اما انتظار می‌رود این هزینه یک مقدار بیشتر برای علاقه‌مندان به تماشای تصاویر با کیفیت‌تر، معقول و منطقی باشد. به این ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر به مقدار قابل‌توجهی از محتوای ویدئویی با فرمت 4K دسترسی داشته باشند.در این میان شرکت HBO Now/ Go که یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان استریم ویدئو است، از این قافله عقب مانده و همچنان فیلم‌ها و ویدئوهایش را به صورت HD عرضه می‌کند. اما انتظار می‌رود این شرکت هم برای حفظ سهمش از این بازار، به سرعت به جمع رقبایش بپیوندند.

    کنسول‌های بازی پرطرفدار PlayStation 4 و Xbox One قابلیت 4K یا HDR دارند: با معرفی Xbox One X در اوایل ماه جاری میلادی، حالا هر دو شرکت‌های مایکروسافت و سونی کنسول‌هایی با قابلیت پشتیبانی از فرمت 4K را دارند.کنسول 400 دلاری PlayStation 4 Pro شرکت سونی آنقدر قدرتمند هست که امکان اجرای بسیاری از بازی‌ها با وضوح 4K  را دارد. کنسول 250 دلاری Xbox One S و کنسول 500 دلاری Xbox One X هر دو امکان اجرای بازی‌ها به صورت HDR را دارند. مدل گران‌تر اما می‌تواند بازی‌ها را به هر دو صورت 4K و HDR اجرا کند. مدل Xbox One S اما برای اجرای بازی‌ها به‌صورت 4K به یک بلو-ری پلیر خوب 4K نیاز دارد.

    فرمت 4K/ HDR استاندارد جدیدی برای آینده نزدیک خواهد بود. بنابراین در حال حاضر خرید یک تلویزیون HD اشتباه است: درحالی‌که قیمت تلویزیون‌های 4K کاهش نسبی پیدا کرده است، فرصت خوبی برای خرید آنهاست. در این میان اما اگر به خاطر 100دلار کمتر، خرید یک تلویزیون HD را ترجیح بدهید اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید. دلیل این موضوع هم آن است که فرمت 4K/ HDR استاندارد جدیدی است و در آینده‌ای نه‌چندان دور به استاندارد رایج در فیلم‌ها و ویدئوها تبدیل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر