تلویزیون‌های هوشمندی که نمی شناسید!

عصر کالا- شاید مرورگری اینترنت در تلویزیون هوشمند به راحتی گوشی موبایل و یا رایانه‌های شخصی نباشد ولی زمانی که مثلاً می‌خواهید روی کاناپه دراز کشیده و بدون سختی‌های یک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ به مرور اخبار روز بپردازید، شاید این تلویزیون‌ها بهترین گزینه‌ی پیش‌روی شما باشند.تو

تلویزیون‌های هوشمندی که نمی شناسید!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، اصطلاح Smart TV یا تلویزیون هوشمند، اولین بار توسط سامسونگ ارائه شد و پس از آن ال جی و فیلیپس نیز از آن استفاده کردند. در حال حاضر اکثر تولید کننده های تلویزیون ال ای دی، Smart TV تولید می کنند ولی برخی، نام های متفاوتی برای تلویزیون های هوشمند خود گذاشته اند. جالب است بدانید که تکنولوژی Smart TV با نام دیگری با عنوان Internet TV  نیز به کار برده می‌شود .این تلویزیون‌های هوشمند، مانند تلفن‌های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس‌های آنلاین ویدیویی و شبکه های اجتماعی و غیره را دارند و می‌توانند با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را دریافت و یا ارسال کنند.

    اولین و شاید مهم‌ترین کاربرد اتصال به اینترنت برای چنین تلویزیون‌هایی قابلیت تماشای شبکه‌های اینترنتی و سرویس‌های آنلاین پخش فیلم و سریال است. از نمونه‌های داخلی همانند آپارات و فیلیمو و نماوا گرفته تا نمونه‌های معروف بین‌المللی همانند یوتیوب، نتفیلیکس و ... می‌توانید به راحتی چند کلیک و یا نصب نرم‌افزارهای هر کدام از آن‌ها،‌ به تماشای محتواهای تولیدی آن‌ها بپردازید. با وجود بالاتر بودن قیمت تلویزیون‌ های هوشمند، به وسیله‌ی چنین قابلیتی شما به راحتی به آرشیوی از هزاران فیلم و سریال دست پیدا خواهید کرد که بدون محدودیت زمانی می‌توانید در زمان مناسب به تماشای آن‌ها بپردازید.

    قابلیت دیگر چنین تلویزیون‌هایی، مرورگری صفحات وب است. شاید مرورگری اینترنت در تلویزیون هوشمند به راحتی گوشی موبایل و یا رایانه‌های شخصی نباشد ولی زمانی که مثلاً می‌خواهید روی کاناپه دراز کشیده و بدون سختی‌های یک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ به مرور اخبار روز بپردازید، شاید این تلویزیون‌ها بهترین گزینه‌ی پیش‌روی شما باشند. شما می‌توانید سایت‌های مورد نیازتان را در لیست دلخواهتان برای یکبار وارد کرده و در دفعه‌های بعد صرفاً با یک کلیک به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

    بخش دیگر قابلیت‌های چنین تلویزیون‌هایی از جمله تلویزیون ال ای دی ال جی با مفهومی به نام خانه‌های هوشمند گره خورده است. با این که در زمان حاضر بیشتر قابلیت‌های معرفی شده در این زمینه حتی در دنیا آن چنان فراگیر نشده است اما تعدادی از این کابرد‌ها به راحتی در ایران هم قابل استفاده است. مثلاً تقریباً در تمامی مدل‌های چنین تلویزیون‌هایی می‌توانید به راحتی چند لمس ساده، محتوایی که در حال تماشای آن روی گوشی موبایل خود هستید را به تلویزیون منتقل کرده و از تجربه‌ی آن لذت ببرید. این محتوا می‌تواند عکس، فیلم، موسیقی و یا حتی صفحه‌ی نمایشگر گوشی شما باشد. چنین قابلیتی به خصوص در جمع‌های خانوادگی می‌تواند برای شما بسیار مفرح و سرگرم‌کننده باشد. همچنین حالت برعکس چنین قابلیتی هم وجود دارد و شما می‌توانید در صورت نیاز تصویر تلویزیون را به روی گوشی خود منتقل کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر