ساخت نسل جدید هارد دیسک‌ها با یک ماده جدید

عصر کالا- دانشمندان سوئیسی ماده‌ای جدید تولید کرده‌اند که شاید بتواند دسترسی به داده‌ها و ثبت آن‌ها را روی دیسک‌های سخت تسهیل کند.

ساخت نسل جدید هارد دیسک‌ها با یک ماده جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زی‌نیوز، محققان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان نوعی ماده پروسکایت جدید با خواص مغناطیسی منحصربفرد ساخته‌اند که می‌تواند برای ساخت هارد دیسک‌های نسل آینده مورد استفاده قرار بگیرد که کار ثبت داده و دسترسی به آن‌ها را راحت می‌کند.

    به دلیل تولید روزافزون داده، به سیستم‌های ذخیره مانند هارد دیسک‌های با تراکم و بهره‌وری بالاتر نیاز است. برای تحقق این شرط، موادی مورد نیاز هستند که ویژگی‌های معناطیسی آن‌ها به سرعت و سهولت قابل دستکاری است تا بتوان داده‌ها را روی آن ثبت کرده و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

    محققان سوئیسی اکنون یک ماده پروکسایت تولید کرده‌اند که یک ماده معدنی اکسید تیتانیوم-کلسیم متشکل از تیتانات کلسیم است و نظم مغناطیسی آن به سرعت قابل تغییر است.

    خاصیت مغناطیسی در مواد از تعاملات درون و در حال حرکت الکترون‌های ماده ناشی می‌شود. با تغییر ساده خواص مغناطیسی می‌توان به مزایای زیادی در همه کاربردها از جمله ذخیره داده مغناطیسی دست یافت.

    جزئیات بیشتر در مجله Nature Communications منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر