تولید اولین هارد تجاری ۴ ترابایتی حالت جامد جهان

عصر کالا- بیش از یک دهه قبل شرکت سامسونگ برای اولین بار لپ تاپی با حافظه های فلش ناند ۳۲ گیگابایتی عرضه کرد و حالا این موفقیت را به گونه دیگری تکرار کرده است.

تولید اولین هارد تجاری ۴ ترابایتی حالت جامد جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، این شرکت از تولید انبوه اولین هارددیسک حالت جامد ساتای 4 ترابایتی برای استفاده عموم مصرف کنندگان خبر داده است.

    مدیران این شرکت معتقدند اختراع یادشده راه را برای تولید حافظه های پرظرفیت به منظور استفاده خانگی هموار می سازد.

    برای تولید این حافظه های جدید از فناوری موسوم به کیو اس سی استفاده شده که ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی هر سلول حافظه را از سه بیت به چهار بیت افزایش می دهد. سامسونگ امیدوار است که با عرضه این حافظه های جدید صنعت تولید سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات را متحول کند.

    نکته مهم این است که ذخیره چهار بیت اطلاعات به جای سه بیت اطلاعات بر روی هر سلول حافظه تاثیر منفی بر عملکرد و سرعت حافظه های یادشده ندارد و بدین منظور از فناوری توربورایت و همین طور تراشه های V-NAND شصت و چهار لایه استفاده شده است.

    سرعت خواندن اطلاعات در این حافظه ها برابر با 540 مگابایت در ثانیه و سرعت نگارش آنها 520 مگابایت در ثانیه است.

    البته به نظر می رسد هنوز تا تولید انبوه این نوع حافظه ها راه درازی در پیش باشد. زیرا قیمت آنها هنوز بالاست و بعید به نظر می رسد عموم از خرید چنین حافظه هایی استقبال کنند. البته هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه حافظه مذکور در بازار اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر