تولید هارددیسک ۴۰ ترابایتی برای اولین بار در جهان

عصر کالا- یک شرکت تجاری اعلام کرد برای اولین بار در جهان و در آینده نزدیک هارددیسک ۴۰ ترابایتی تولید خواهد کرد.

تولید هارددیسک ۴۰ ترابایتی برای اولین بار در جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، وسترن دیجیتال شرکت سازنده این هارددیسک ها می گوید با توجه به تولید حجم فزاینده ای از اطلاعات تولید هارددیسک هایی که قادر به ذخیره سازی مقدار زیادی از داده ها باشند، ضرورت دارد. ولی فناوری های فعلی تولید این نوع هاردها را با مشکل مواجه می کند و لذا از فناوری تازه ای بر مبنای امواج مایکروویو برای ساخت هارد 40 ترابایتی استفاده شده است.

    طراحی هاردهای یادشده فعلا در مراحل اولیه است و انتظار می رود تولید آنها در سال 2019 آغاز شود. در سال های اخیر فناوری های متعددی برای افزایش ظرفیت هارددیسک ها ابداع شده اند. اما بسیاری از آنها با چالش ها و پیچیدگی هایی مواجه هستند که تولید هاردهای جدید را عملا غیرممکن می کند. مشکل دیگر غیراقتصادی بودن تولید هارددیسک با استفاده از برخی فناوری های یادشده است.

    فناوری اقتصادی و عملیاتی وسترن دیجیتال به این منظور MAMR یا ضبط مغناطیسی به کمک امواج مایکروویو نام دارد و تولید هارددیسک های 3.5 میلیمتری را تسهیل خواهد کرد.

    مهم ترین مزیت ابداع فناوری یادشده کاهش ابعاد هد نگارش اطلاعات بر روی هارددیسک است. با فناوری فعلی نمی توان هاردهایی با ظرفیت بیش از 10 تا 14 ترابایت تولید کرد. اما هد نگارش اطلاعات مبتنی بر MAMR دو برابر شدن این ظرفیت را ممکن می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر