برترین‌های دنیای فناوری و سرگرمی در سال ۱۳۹۵

عصر کالا- هیات تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ و کارشناسان متخصص رسته‌های مرتبط در دیجی‌کالا، در نظرسنجی ما شرکت کردند و این انتخاب‌ها را انجام دادند. شما می‌توانید برترین‌های دنیای فناوری و سرگرمی در سال ۱۳۹۵ را از همین صفحه دنبال کنید.

برترین‌های دنیای فناوری و سرگرمی در سال ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از دیجی‌کالا، گذشته، فیلم‌های زیادی روی پرده‌ی نمایش رفت که هر کدام‌شان سلایق مختلفی را هدف گرفته بود. ما بدون در نظرگرفتن جوایز و موجی که هر یک از آن‌ها به راه انداخته بودند، بدون کوچک‌ترین دخل‌وتصرف، نظرات همکاران‌ متخصص‌مان را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

    در دنیای گجت‌ها، انتخاب‌ها بسیار متنوع و پراکنده بود؛ انتخاب 5 گجت برتر سال، حقیقتا کار سختی است. برای ساده‌تر شدن انتخاب، ما عمدا گوشی‌ها را از لیست برترین گجت‌های سال بیرون کشیده و آن‌ها را در دسته‌ی مجزایی به رای گذاشتیم.

    اما در حوزه‌ی بازی و به‌خصوص بازی موبایل، انتخاب‌های یک‌دست‌تری داشتیم. کدام بازی موبایل در سال 2016 توانست قلب و ذهن شما را بدزدد؟ آیا بازی مورد نظر‌تان در لیست 5 بازی موبایل برتر ما قرار دارد؟ اگر اهل بازی با کنسول و پی‌سی هستید، در سال گذشته کدام بازی را بیشتر دوست داشتید؟ ما در دو دسته‌ی مختلف، 5 بازی برتر و 5 بازی موبایل برتر را به شما معرفی می‌کنیم.

    در زمینه‌ی نوآوری در سال 95 چه خبر بود؟ در نگاه اول هیچ؛ اما وقتی وسواس را کنار می‌گذاریم، رگه‌هایی از نوآوری می‌بینیم که بالاخره در سال گذشته به گجت‌های مصرفی ما راه پیدا کردند. 5 تا از برترین‌های آن‌ها را در لیست‌مان می‌بینید. با وجود همه‌ی این‌ها، در بازار گجت‌های مصرفی، همه‌چیز بی‌نقص نبود؛ خیلی‌وقت‌ها خریداران با پرداخت هزینه‌ای زیاد، محصولی نصیب‌شان شد که نه‌تنها راضی‌شان نکرد بلکه در مواردی صدای‌شان را هم درآورد. در دسته‌ای به نام « ناامیدکننده‌ترین اتفاق‌های دنیای فناوری» به 5 مورد از این ضدحال‌های تکنولوژیک پرداختیم.

    در سالی که گذشت، کلی اپلیکیشن رنگارنگ و باحال معرفی شد. اپ‌هایی که بعضی‌وقت‌ها اصلا انتظارشان را نداشتیم و با دیدنشان ذوق‌زده می‌شدیم. انتخاب از بین هزاران اپلیکیشن مختلف واقعا کار سختی است. شاید شما نام اپ محبوب‌تان را در لیست ما نبینید؛ به دو دلیل: 1) تعداد اپ‌های خوب بسیار زیاد است 2) ما فقط روی اپ‌های سال 95 تمرکز کردیم. با این حال، هر یک از اپلیکیشن‌های که در لیست می‌بینید، در نوع خود بهترین هستند.

    در حالی‌که اپل و سامسونگ در دنیای موبایل، همچنان یکه‌تازی می‌کردند، هواوی با بلندپروازی‌هایش، خود را به این دو نزدیک و نزدیک‌تر کرد. حتی گوگل هم به‌طور مستقل وارد رقابت شد. در سال 95، رقابت بین گوشی‌های هوشمند دیدنی بود؛ شاید پیش‌بینی رتبه‌های نخست لیست بهترین گوشی‌های سال 95، کار سختی نباشد؛ اما رتبه‌ی اول به کدام‌یک می‌رسد؟

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی