سن مناسب خرید موبایل و تبلت برای فرزندان

عصر کالا- آیا فرزند شما احساس مسئولیت پذیری دارد؟ آیا فرزند شما در زندگی روزمره نیاز به دسترسی سریع به دوستانش از طریق شبکه های اجتماعی دارد یا خیر؟

سن مناسب خرید موبایل و تبلت برای فرزندان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، اینکه از چه سنی باید برای فرزندم موبایل یا تبلت بخرم، سؤالی است که در حاشیه تمام کارگاه‌ها، والدین حاضر در جلسه مطرح می‌کنند.

    در پاسخ به این سؤال باید گفت دو مرحله باید قبل از اقدام به خرید طی شود؛ ابتدا از خودتان درباره آمادگی فرزندتان برای در اختیار داشتن این امکان سؤال کنید و دوم تعیین شروط استفاده از آن برای فرزندتان؛ پس قبل از اجرای تصمیمتان این دو مرحله را سپری کنید.

    سؤالاتی که باید برای آنها پاسخ مناسب داشته باشید

    ـ آیا فرزند شما احساس مسئولیت پذیری دارد؟ آیا فرزند شما در زندگی روزمره نیاز به دسترسی سریع به دوستانش از طریق شبکه های اجتماعی دارد یا خیر؟ آیا فکر می‌کنید که فرزندتان استفاده مسئولیت پذیرانه‌ای از موبایل خواهد داشت مثل استفاده نکردن از موبایل در حین درس یا حتی در مدرسه یا اینکه موجب مزاحمت با موبایل و تبلت  برای دیگران نخواهد داشت؟ آیا اگر برای فرزندتان محدودیت برای صحبت با موبایل و تبلت با دوستانشان بگذارید به آن عمل می‌کند؟

    ـ حال از خودتان بپرسید با این شرایط آیا فرزندم در سن مناسبی برای استفده از موبایل است؟ آیا نسبت به آسیب‌های استفاده از موبایل و تبلت اطلاعات کافی دارد؟ آیا آگاهی‌های لازم را به او داده‌ام؟ اگر جواب نه است  پس هنوز برای خرید موبایل و تبلت اقدام نکنید چون بعد از خرید موبایل و تبلت برای کودک دیگر به سختی می‌توان این جعبه کوچک جادویی را از او پس گرفت!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر