تکنیکی که می‌تواند نقاشی‌ها را به عکس تبدیل کند

عصر کالا- تا به حال به این فکر کرده اید که اگر یک نقاشی، عکس بود چه ظاهری پیدا می‌کرد؟

تکنیکی که می‌تواند نقاشی‌ها را به عکس تبدیل کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر؛اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند عکس ها را با افکت‌های مختلفی به نقاشی تبدیل کنند اما اکنون محققان UC Berkeley تکنیک جدیدی به نام Unpaired Image-to-Translation را توسعه داده‌اند که می‌توان با کمک آن نقاشی‌ها را به عکس تبدیل کرد. با تک شات همراه باشید.

    در این روش به صورت کلی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، الگوریتمی که می‌تواند نقاشی را به عکس تبدیل کند. در حقیقت این فرآیند معکوس کاری است که اپلیکیشن Prisma با عکس‌ها شما انجام می‌دهد. همان طور که در تصویر پایین می‌بینید نقاشی هایی که به کمک این روش به عکس تبدیل شده‌اند تا حد زیادی واقعی به نظر می رسند.

    این روش علاوه بر تبدیل نقاشی به عکس می‌تواند اجسام مختلف را نیز به اجسام دیگر تبدیل کند، برای مثال می‌تواند یک اسب را به گورخر، یک سیب را به پرتقال یا برعکس تبدیل کند، کاربران هم چنین می‌توانند با این روش یک منظره تابستانی را به یک منظره زمستانی تبدیل کنند.

    یکی از نقاط مثبت این تکنیک این است که نیازی نیست کاربر نمونه‌ای از تصویری که می خواهد تصویر اولیه مطابق آن تغییر کند به هوش مصنوعی ارایه کند به عبارت دیگر این روش چیزی فراتر از کپی کردن یک تصویر و اعمال آن در تصویر دیگر است.

    هنوز مشخص نیست که هدف نهایی طراحی چنین تکنیکی چه بوده است و ممکن است هدف این تیم تنها نمایش الگوریتیمی باشد که در آینده در سایر سرویس‌های بکار گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط