بهترین گوشی‌ها برای عکاسی کدامند؟

عصر کالا- آیفون ۱۰ ( ایکس) در تازه ترین گزارش ها، رتبه نخست گوشی‌های هوشمند از لحاظ عکاسی و کیفیت دوربین را کسب کرده است.

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، موسسه و مجله آماری و تحقیقاتی کانسومر ریپورتس به تازگی اعلام کرده است که گوشی پرچمدار جدید اپل، آیفون 10 (ایکس)، در کیفیت دوربین و عکاسی از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

    کارشناسان و متخصصان این موسسه دوربین گوشی‌های هوشمند را از لحاظ رزولوشن تصویر، دقت رنگ، دامنه داینمیک و نویز بصری مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌اند و گزارشی را ارائه داده اند که نشان می‌دهد جدیدترین محصول و پرچمدار اپل آمریکایی یعنی آیفون 10 در جایگاه نخست این رده بندی قرار گرفته است.

    هدف پژوهشگران در این موسسه این بوده است که کیفیت تصویر و دوربین عکاسی در گوشی‌های هوشمندی که هم اکنون در بازارهای جهانی جولان می‌دهند و هریک از خود تبلیغ می کنند، را بسنجند و ببینند کدام از تبلیغات آنها با واقعیت نزدیک‌تر است.

    در این فهرست ارائه شده، آیفون 10، آیفون 8 و 8 پلاس به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم و سوم جای گرفته‌اند.

    البته این گزارش از دید بسیاری از تحلیل‌گران بسیار بحث برانگیز و مشکل‌دار است، چراکه در این همه گوشی های هوشمند قدرتمند با دوربین های عکاسی با کیفیت چرا تنها سه گوشی جدید اپل معرفی شده اند و در صدر این جدول قرار گرفته اند.

    این در حالی است که برندهای دیگری همچون سامسونگ، سونی، گوگل و غیره نیز از دوربین های بسیار پیشرفته با دقت و وضوح بالایی بهره می برند. آنها بر این باورند که موسسه کانسومر ریپورتس از تمامی برندهای دیگر چشم پوشی کرده و تنها نام گوشی های آیفون را در صدر این لیست گنجانده است.

    بر اساس گزارش های دیگری که پیشتر منتشر شده بود، گوشی های هوشمند گوگل یعنی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال از بهترین گوشی ها در زمینه عکاسی شناخته شده بود.
    در ادامه، فهرست گوشی های هوشمندی که توسط موسسه کانسومر ریپورتس بعنوان بهترین گوشی از نظر دوربین و کیفیت عکاسی ارائه و معرفی شده اند، به چشم می خورند:

    - آیفون 10 اپل
    - آیفون 8 اپل
    - آیفون 8 پلاس اپل
    - گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ
    - آیفون 7 اپل
    - آیفون 6 اس اپل
    - گلکسی اس 8 سامسونگ
    - گلکسی نوت 8 سامسونگ
    - آیفون 7 پلاس اپل
    - گلکسی اس 8 اکتیو سامسونگ

    هرچند که در آخر این گزارش و فهرست ارائه شده ، موسسه مذکور عنوان کرده است که در اصل رتبه بندی 10 گوشی برتر نام برده شده بسیار سخت و دشوار بوده و آنها در حقیقت تفاوت خاصی باهم ندارند.

    البته برخی دیگر از این فهرست اشکال گرفته و می گویند که چطور آیفون 6 که هم اکنون دو سال از مزان عرضه آن می گذرد، عملکرد دوربین بهتری نسبت به گلکسی اس 8 سامسونگ دارد که با دوربین دوگانه در سال گذشته عرضه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر