هندزآن جی ۶ ال‌جی:

یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر

عصر کالا: جی ۶ یک گوشی با طراحی قرص و محکم محسوب می‌شود که رهاکردن طراحی ماژولارِ جی ۵ و حرکت به‌سوی طراحی محافظه‌کارانه، این گوشی ۱۶۲ گرمی را به یک گوشی استوارِکلاسیک و البته ضد آب، بدل کرده است.

یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر
  • یک گوشی ایده‌آل برای عکاسی در سفر

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، در ساخت جی 6 باظرافت 7.9 میلی‌متر، ترکیبی از شیشه و فلز بکار رفته است و نکته قابل‌توجه استفاده از محافظ گوریلا گلس 5 در پشت‌گوشی و گوریلا گلس 3 در جلوی گوشی است اما فریم فلزی گوشی هرچند خوش‌تراش است اما برای خش برنداشتن باید از قاب محافظ استفاده کرد. درخشندگی فلزی زیر شیشه جلو نیز شکل خاصی به گوشی داده است.

طراحی پشت‌گوشی نیز طوری است که وقتی به آن خیره شوید، یک روح متعجب را در آن خواهید دید. قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در پشت‌گوشی و زیر دوربین برای باز کردن قفل و یا پاسخ به مکالمه کار را برای کاربر با یک دست راحت کرده است.

واحد تولید LG Display مسوول ساخت اسکرین جی 6 به نام FullVision بوده است که نسبت اسکرین به بدنه را 18 به 9 رسانده و درواقع کاربر نمایشگر درازتر و مطلوب‌تری را با عمق فضای بیشتر در اختیار دارد (مثلاً دیدن صفحه فیس بوک بدون اسکرول کردن). این نمایشگر با رزولوشن QHD بوده و 2880 در 1440 پیکسل است.

حرکت محافظه‌کارانه در ساخت، در انتخاب پردازنده 2016 یعنی اسنپ دراگون 821 به‌جای 835 سالِ 2017 کاملاً مشهود است. ال‌جی معتقد است 821 به بلوغ رسیده و مهندسان به‌راحتی اپلیکیشن های مرتبط را باگ گیری کرده و برای آن تعبیه کرده‌اند درحالی‌که 835 چنین نیست. با معماری 4 هسته‌ای از دو تراشه 2.35 گیگاهرتزی کریو/ Kryo و دو تراشه 1.6 گیگاهرتزی کریو در ساخت آن استفاده‌شده است.

ویژگی دوربین اصلی جی 6 منحصربفرد است، تاجایی که می‌توان برای عکاسی لنز 13 مگاپیکسلی با لنز واید 120 درجه را انتخاب کرد. دوربین واید F2.4 است و دوربین دوم 13 مگاپیکسلی نیز F1.8 است. کارشناسان معتقدند بهترین تصاویر واید را از محیط‌های بیرونی در سفر می‌توان با جی 6 ال‌جی گرفت

هرچند دوربین سلفی 5 مگاپیکسل تعریف‌شده اما می‌توان تصویر واید سلفی با آن گرفت که این قابلیت در همه گوشی‌ها دیده نمی‌شود. در بخش دوربین همچنین اپلیکیشن Square Camera برای کاربران اینستاگرام به‌صورت اختصاصی و ضبط ویدئویی 60 فریم بر ثانیه تعریف‌شده است.

اپلیکیشن های تعریف‌شده روی دوربین عکاسی شمارا در حد یک عکاس حرفه‌ای جلو می‌برد و تمامی امکانات عکاسی و حتی بعد از عکاسی برای ادیت تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

عکاسی پانوراما 360 درجه جی 6 به صورت بومی شده روی دوربین فوق العاده است / عکس زیر / ابعاد واقعی عکس 13216 در 6608 پیکسل است که بدلیل محدودیت در آپلود تصویر کوچک شده است

جی 6 با حافظه 32 یا 64 گیگ ساخته‌شده که از طریق اسلات می‌توان تا 2 ترابایت حافظه جانبی بدان افزود.

این گوشی با استاندارد IP68 تعریف‌شده که می‌توان آن را تا 1.5 متر زیر آب شیرین و تا 30 دقیقه استفاده کرد.

جی 6 بعد از گوگل پیکسل اولین گوشی مجهز به اپلیکیشن هوش مصنوعی Signature AI و گوگل اسیستانت است که به‌صورت بومی‌شده روی آن تعبیه‌شده است که سرچ صوتی و تشخیص صوتی هوشمند را در خود جای‌داده است. کنترل ابزار هوشمند خانگی، انواع لامپ‌های هوشمند و به‌طورکلی لوازم‌خانگی هوشمند از این طریق قابل‌کنترل و مدیریت است.

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ محدودیت‌های خاص خود را دارد اما گوگل اسیستانت روی جی 6 بدون محدودیت، دستیار بهتری به شمار می‌رود که با سایر سرویس‌های گوگل نیز سازگاری پیدا می‌کند و اگر لوازم‌خانگی ال‌جی دارید، این گوشی با اپلیکیشن های تعریف‌شده روی آن، آپشن خوبی محسوب می‌شود.

جی 6 به دلیل بهره بردن از استاندارد ضد آب و غبار IP68 خاصیت تعویض باتری را ازدست‌داده است و با داشتن فناوری شارژ سریع و شارژ بی سیم (بی‌سیم برای بازار آمریکا در نظر گرفته‌شده است)، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت آن به خوبی نیاز کاربر را پاسخ می‌دهد و از این نظر بالاتر از اس 8 سامسونگ که 3000 میلی‌آمپر ساعت است، قرار می‌گیرد. در تست باتری ویدئوی فول اچ دی با حداکثر روشنایی به مدت 90 دقیقه اجرا شد که 14 درصد باتری را خورد.

کار خوب دیگری که ال‌جی انجام داده نصب بلوتوث نسخه 5 است که حرکتی انقلابی در بخش اتصالات محسوب می‌شود و پورت یو اس بی تایپ سی نیز برای شارژ سریع عالی است.

درمجموع می‌توان نتیجه گرفت علاقه‌مندان به جی 6 کسانی هستند که دوست دارند اس 8 سامسونگ را با دیزاین کلاسیک و نیز باقیمت پایین‌تر (600 دلار) داشته باشند. آرگونومیک گوشی به خوبی تعریف‌شده و کاربر سرعت و پرفورمنس مطلوب خود را با جدیدترین نسخه اندروید نوقا 7 روی جی 6 پیدا می‌کند.

 

نکات مثبت:

بهترین لنز واید را دارد که برای عکاسی در سفر بهترین محسوب می‌شود

اسکرین فوق‌العاده که تمام صفحه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد

باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت مطلوب است و عمر خوبی دارد

یو اس بی تایپ سی سرعت و قدرت را هنگام نقل‌وانتقال دیتا و انرژی می‌دهد

بزرگ بودن نمایشگر هنگام استفاده از گیم های مختلف قدرت بیشتری را به کاربر می‌دهد

قرار دادن هدیه 200 دلاری برای علاقه‌مندان به گیم در جی 6 و دانلود گیم های برگزیده مانند اسپایدر من، سیم سیتیف تمپل ران، کراسی رود و کوکی جم و ... به‌صورت رایگان مزیت خوبی به شمار می‌رود.

 

نکات منفی:

بدنه بدون قاب زود خش بر می‌دارد

نداشتن OLED باعث می‌شود تا نتوان از ابزارهای واقعیت مجازی به صورت مستقیم استفاده کرد

 

مشخصات فنی جی 6 در یک نگاه:

نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت نمایشگر به بدنه 18:9 / رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل / تعداد پیکسل در هر اینچ 565 / ابعاد: 148.9 در 71.97 در 7.9 میلی‌متر / وزن 162 گرم / سیستم‌عامل اندروید نوقا 7 / دوربین اصلی شامل دو دوربین 13 مگاپیکسل  و 13 واید / دوربین سلفی 5 / ضبط ویدئوی 4K / پردازنده اسنپ دراگون 821 با گرافیک آدرنوی 530 / حافظه داخلی 32 گیگ / 4 گیگ رم / اسلات برای افزودن حافظه جانبی تا 2 ترابایت / باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت / اتصال یو اس بی تایپ سی / شارژ سریع / قیمت 600 دلار

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر