در سال ۲۰۱۷ میلادی؛

بازار کالاهای لوکس پررونق می‌شود

عصر کالا- پیش بینی می شود که درآمد حاصل از فروش کالاهای لوکس شخصی در سال ۲۰۱۷ میلادی، به حدود ۲۹۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بازار کالاهای لوکس پررونق می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از به نقل از رویترز، فروش جهانی کالاهای لوکس شخصی در سال جاری میلادی، در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی خواهد داشت و اروپایی ها و چینی ها در خرید این اجناس از آمریکایی ها و کشورهای جنوب شرق آسیا، پیشی خواهند گرفت. 

    در همین حال پیش بینی می شود که مجموع درآمد در بخش کالاهای لوکس که شامل ساعت مچی، جواهرات، پوشاک، کفش و چرم است، بین 254 میلیارد یورو تا 259 میلیارد یورو (284 میلیارد دلار تا 289.25 میلیارد دلار) افزایش پیدا کند؛ این در حالی است که مجمع درآمد در بخش کالاهای لوکس شخصی در سال 2016 میلادی 249 میلیارد یورو ثبت شده است. 

    همچنین صنعت کالاهای لوکس در چند سال اخیر، به دلیل حملات تروریستی به اروپا و کاهش گردشگر در این قاره و همچنین کساد شدن کسب و کار در هنگ کنگ و کاهش تقاضای چینی ها، از رونق افتاده است. 

    بر پایه این گزارش برآورد می شود که رشد اقتصادی در بخش کالاهای لوکس شخصی، در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل از آن 4 درصد افزایش پیدا کند. 

    بر همین اساس در سه ماه نخست سال جاری میلادی، بعضی از برندهای مطرح مانند LVMH, Kering و Hermes سهم بازار به سزایی را به خود اختصاص داده اند.

    همچنین با توجه به بازگشت مجدد موج گردشگر به اروپا، انتظار می رود که بازار کالاهای لوکس این منطقه در سال جاری میلادی، تا 9 درصد رشد داشته باشد که سریع ترین رشد در این حوزه را به خود اختصاص می دهد.

    البته این رقم برای چین بین 6 تا 8 درصد و برای سایر کشورهای آسیایی بین 2 تا 4 درصد اعلام شده است.

    همچنین بازار کالاهای لوکس آمریکا که بزرگ ترین بازار را در جهان به خود اختصاص داده، به دلیل افزایش ارزش دلار و بلاتکلیفی از سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور عملکرد ضعیفی را خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی