وضعیت اقبال تجهیزات کامپیوتری جانبی در بازار

عصر کالا- یک تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری ایرانی با تشریح وضعیت فروش تجهیزات جانبی جدید در بازار، گفت: اسپیکر بلوتوث سرعت رشد مورد انتظار را در بازار نداشت، ساند بار نیز کم تقاضا است اما فروش پاور بانک به سطح مطلوبی رسیده است.

وضعیت اقبال تجهیزات کامپیوتری جانبی در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، جمال جعفری یک تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری ایرانی درباره بازار تجهیزات کامپیوتری و صرفه تولید داخلی آنها، اظهارداشت: وجود پدیده قاچاق در بازار موبایل و تجهیزات موبایل، سبب ورود تجهیزات با کیفیت پایین به کشور می شود که همین امر مشتری را زده کرده و در نتیجه رشد مورد انتظار در فروش این تجهیزات را شاهد نبودیم.

    وی با تشریح وضعیت فروش تجهیزات جانبی در بازار، توضیح داد: در حال حاضر فروش پاور بانک به سطح مطلوبی رسیده که در نتیجه تولید این محصول در کشور اقتصادی شده است.

    جعفری توضیح داد: یک ایده در بومی کردن یک تجهیز این است که ابتدا بازار سازی و سپس تولید شود. برای مثال درباره این محصول فروش ماهیانه باید به 2 هزار عدد برسد تا تولید داخلی صرفه داشته باشد.

    این تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری ایرانی یادآور شد: پاور بانک‌های قاچاق با ظرفیت جعلی مثلا 20 هزار آمپر بدون گارانتی در بازار موجود هستند که مدت کوتاهی کار می‌کنند و بی کیفیتی آنها باعث تغییر نظر کاربران حتی به تجهیزات اصل می‌شود.

    به گفته وی، همچنین اسپیکر بلوتوث سرعت رشد مورد انتظار را در بازار نداشت اما اخیرا اقبال به سمت خرید این محصول تا حدودی افزایش یافته است.

    جعفری با اشاره به وضعیت فروش تجهیزات جدید صوتی و تصویری، افزود: همچنین فروش ساند بار (سینمای حرفه‌ای خانگی) به حدی نیست که فعلا تولید آن در کشور مقرون به صرفه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر