یک شرکت استارتاپی ارائه کرد

سیستم رادیویی برای ارسال متن، صدا و تصویر

عصر کالا- یک شرکت استارتاپی قصد دارد توسط یک دستگاه، گوشی‌های هوشمند را به یک دستگاه انتقال دو طرفه ایمن برای تبادل عکس، متن و صدا بدون نیاز به هرگونه شبکه سلولی و بی‌سیم تبدیل کند.

سیستم رادیویی برای ارسال متن، صدا و تصویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سیکر، شرکت "سونت لبز" (Sonnet Labs) یک کمپین جمع‌آوری اطلاعات برای ایجاد یک سیستم رادیویی دوطرفه برای ارسال متن، صدا و تصویر بدون نیاز به هیچ‌گونه ارتباط سلولی یا شبکه بی‌سیم راه‌اندازی کرده است.

    این شرکت استارتاپی که در تورنتو کانادا واقع شده، در حال توسعه یک افزونه(لوازم جانبی) تلفن همراه است که کاربران را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به هرگونه ارتباط سلولی، شبکه بی‌سیم و هر چیز دیگری به تبادل اطلاعات بپردازند.

    این فناوری از پهنای باند فرکانس رادیویی دوربرد برای اتصال گوشی‌های هوشمند تا فاصله چندین کیلومتری بهره می‌برد.

    این افزونه که "Sonnet" نام دارد گوشی را به یک رادیوی خانگی یا یک دستگاه رادیویی دوطرفه تبدیل می‌کند. این ایده در واقع بر روی یک فناوری رایج اما قدیمی پیاده شده و تنها امکانات و قابلیت‌های جدیدی روی آن نصب شده است.

    این سخت‌افزار یک شش‌ضلعی نازک پلاستیکی به اندازه یک همبرگر کوچک است. می‌توان آن را همراه داشت تا به صورت بی‌سیم با گوشی متصل شود و بتوان با همه دستگاه‌های دیگر که به "Sonnet" متصل هستند تبادل متن، صدا، تصویر و مختصات مکان داشت.

    "Sonnet" این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در نقاطی که دسترسی به شبکه اینترنت وجود ندارد بتوانند ارتباط برقرار کنند. همچنین برای افرادی نظیر کوهنوردان و استفاده در موقعیت‌هایی مانند حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مفید واقع می‌شود.

    برد این دستگاه در شرایط عادی 1600 متر و در شرایط ایده‌ال تا دو برابر این میزان است. همچنین در فضای بسته توانایی اتصال تا 500 متر را دارد.

    شایان ذکر است که از این دستگاه می‌توان برای شارژ کردن گوشی هم استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر