راهنمای خرید فلاسک

عصر کالا- فلاسک یکی از اصلی‌ترین ملزومات سفر است، بنابراین برای خرید یک فلاسک خوب باید علاوه بر توجه به زیبائی و ظاهر، کیفیت آن را هم در نظر گرفت.

راهنمای خرید فلاسک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خرید و انتخاب یک فلاسک خوب که بتواند برای ساعاتی مشخص و طولانی نوشیدنی‌ها را در درجه مناسب و مطلوب نگه دارد، همیشه جزء دغدغه‌های افرادی است که در طول روز چای، قهوه، آب و آب میوه زیادی می‌نوشند و تمایل دارند تا همیشه نوشیدنیشان گرم و یا سرد باشد.

    فلاسک‌ها از نظر ابعاد، ظرفیت و وزن با یکدیگر متفاوت اند. برخی انواع فلاسک‌ها به شکل استوانه ای، بسیار راحت و قابل حمل بوده و به راحتی درون کیف یا کوله پشتی قرار می‌گیرند.

    از مهمترین ویژگی‌های فلاسک ضخیم بودن عایق آن و همچنین مقاوم بودن در برابر ضربه و شوک‌های گرمایشی و سرمایشی است.

    اما قبل از خرید فلاسک مورد نظر هدف خودتان را از خرید مشخص کنید.

    نخستین نکته‌ای که باید در زمان خرید به آن دقت کنید، قیمت فلاسک است، که قصد دارید چه میزان برای خرید یک فلاسک خوب هزینه کنید؟.

    قیمت به کیفیت و سازنده بستگی دارد، ولی همیشه قیمت بالا تضمین کننده‌ عملکرد خوب نیست. قیمت معمولا تحت تاثیر مواد مورد استفاده در ساخت، حجم و ویژگی منحصر بفرد آن محصول قرار می‌گیرد.

    توصیه‌هایی برای خرید یک فلاسک خوب:
    در زمان خرید فلاسک اطراف آن را خوب نگاه کنید.

    -دنبال نقص‌های آشکار یا خراشیدگی روی آن باشید

    - این عیب‌ها روی عملکرد تاثیر می‌گذارد.

    - فلاسک را تکان دهید. بررسی کنید چیزی در فلاسک تکان نخورد و صدایی نشنوید.

    - بدنبال سازنده‌ای خوشنام باشید.

    - بدنبال فلاسکی با پوشش و درب مناسب باشید.

    - بسته بندی فلاسک باید شامل این موارد باشد: تطابق با استاندارها، اطلاعاتی در مورد سازنده (آدرس، نام، شماره تماس)، گارانتی، شرایط استفاده و مشخصات اصلی محصول.

    - محفظه درونی فلاسک‌ها می‌تواند از جنس شیشه باشد. فلاسک‌های شیشه‌ای عمدتا بهداشتی هستند. تمیز کردنشان آسان است و از محتوای درون آن بخوبی محافظت می‌شود، اما یک ایراد وجود دارد این نوع فلاسک‌ها بسیار شکننده هستند. در نتیجه در اثر یک سهل انگاری ممکن است به هزاران قعطه تبدیل شود.

    - در زمان خرید به حجم فلاسک مورد نظرتان دقت کنید، که آیا تک نفره بودن فلاسک برایتان کافی است یا دوست دارید فلاسکتان ظرفیت سرو چای یا قهوه را برای چند نفر داشته باشد.

    - اگر تنها یک لیوان چای در زمان ناهار میل می‌کنید می‌توانید فلاسکی با گنجایش یک لیوان تهیه کنید.

    - به سر فلاسک توجه کنید.

    - سر فلاسک بخوبی باید گرما را درون فلاسک حفظ کرده و هیچ گونه گرمایی را هدر ندهد.

    - فلاسک‌های داری درب‌های شیشه‌ای اغلب مجهز به چوب پنبه هستند.

    این مدل بهترین گزینه نیست. مهر و موم صورت گرفته توسط این نوع درب‌ها بطورکامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است فلاسک نشتی داشته باشد. بهینه‌ترین انتخاب درب پیچی است.

    برخی فلاسک‌ها مجهز به سوپاپ هستند. این نوع بسیار مناسب است، ولی اگر به سوپاپ آسیب برسانید مشخصه‌های تطبیقی آن تغییر می‌کند و شیشه دیگر عملکرد مناسب خود را نخواهد داشت.

    علاوه بر این‌ها این نوع فلاسک‌ها براحتی کثیف شده و شستن آن‌ها سخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر