چطور یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟

عصر کالا- اگر قصد خرید یک چادر مسافرتی دارید، بهتر است بودجه‌ خودتان و کیفیت و کاربرد چادر را به صورت همزمان بررسی کنید.

چطور یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چادر مسافرتی یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر محسوب می‌شود که جای خود را گوشه‌ای از صندوق اتومبیل حفظ کرده است.

    چادر‌های مسافرتی بهترین وسیله برای اکثر گردشگران و علاقه‌مندان به کمپینگ است که در سایز و رنگ‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد.

    اگر قصد خرید یک چادر مسافرتی خوب را دارید پیشنهاد می‌شود تا فاکتور‌های زیر را مدنظر قرار دهید:

    راحتی چادر را مدنظر قرار دهید، بهترین چادر مسافرتی که می‌توانید خریداری کنید باید ماهیتی بیش از یک پناهگاه داشته باشد تا شما از حشرات در امان باشید، به راحتی کتاب بخوانید، بخوابید و یا حتی با دوستانتان در آن قرار بگذارید.

    یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها ارتفاع سقف چادر است که آیا افراد مختلف می‌توانند، بایستند یا هر فرد در حین حرکت مجبور است، خم شود؟.

    توجه داشته باشید که معمولاً چادر‌های کوتاه‌تر در مقابل باد‌های شدید پایدار‌تر و مناسب‌ترند.

    اکثر چادر‌ها در باران‌های سبک تاب می‌آورند؛ تفاوت‌های آنها مربوط به زمانی است که باران سنگین می‌شود و باد را به همراه دارد.

    در زمان خرید به جنس چادر توجه کنید. اگرچه بیشتر این چادر‌ها از نوعی پلیمر (مواد پلاستیکی) تولید شده‌اند، ولی میزان تراکم و کشش بین مولکولی این مواد متفاوت است که باعث تفاوت مورد مصرف این چادر‌ها می‌شود.

    در صورتیکه از چادر خود به مدت طولانی استفاده کنید؛ دوام پذیری و طرز کار آن بسیار مهم است.

    نصب یک چادر و جمع کردن آن می‌تواند یک وظیفه بسیار سنگین باشد که زمان زیادی را در مسافرت شما خواهد گرفت. یک چادر مسافرتی خوب باید خیلی راحت توسط یک نفر در هوای طوفانی نصب شود.

    چادر‌ها همیشه وسایل جانبی زیادی دارند که باعث اضافه وزن چادر می‌شوند.

    اگر قصد خرید چادری با ظرفیت 5 نفر را دارید، حتما چادری با ظرفیت 6 نفر تهیه کنید، چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک نفر فضا نیاز دارند البته اگر به موضوع مهمان در این گونه سفر‌ها زیاد توجه نکنیم. این فضای اضافه هیچ وقت بلااستفاده نخواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر