هدفونی که مالک واقعی موبایل را شناسایی می کند

عصر کالا- محققان از تولید هدفون تازه ای خبر داده اند که قادر به شناسایی هویت مالکان گوشی های هوشمند از طریق بررسی شرایط داخل گوش آنهاست.

هدفونی که مالک واقعی موبایل را شناسایی می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، هدفون های کوچکی که در گوش جای می گیرند روز به روز محبوب تر می شوند و پژوهشگران دانشگاه بوفالو سیستمی را طراحی کرده اند که باعث می شود هدفون های مذکور برای کمک به شناسایی هویت کاربران قابل استفاده باشند.

    با توجه به اینکه هدفون های بی سیم به طور گسترده برای صحبت کردن با گوشی های هوشمند نیز به کار می روند، افزودن چنین قابلیتی به آنها برای تایید هویت مالکان تلفن های همراه بسیار جذاب است.

    فناوری یادشده که ایر اکو نام گرفته با ایجاد تغییراتی در هدفون های بی سیم تجاری با مدل های مختلف، در تمامی آنها قابل اعمال است. برای شناسایی هویت افراد از این طریق علائم صوتی در درون محیط داخلی گوش منتشر می شوند و جذب و انعکاس آنها در داخل مجاری گوش برای تایید هویت و شناسایی اشخاص مختلف به کار می رود.

    از سوی دیگر، یک میکروفون کوچک افزوده شده به داخل هدفون ها برای دریافت علائم صوتی و انتقال آنها از طریق بلوتوث به اپلیکیشنی ویژه که بر روی گوشی نصب می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات ثبت گوشی در درون این اپلیکیشن نگهداری می شود و با افزودن داده های مربوط به شرایط داخل گوش افراد می توان تایید هویت افرادی که از هر تلفن همراه استفاده می کنند را ساده تر کرد.

    از این روش تا به حال با موفقیت برای شناسایی هویت 20 داوطلب مختلف استفاده شده است. استفاده از روش یادشده محدودیتی ندارد و می توان از آن در نقاط و اماکن ساکت یا پرسروصدا بهره گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر