۵G به نیویورک می‌آید

عصر کالا- شرکت مخابراتی ورایزن اعلام کرده است که شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G تا پایان ماه جاری میلادی در نیویورک راه اندازی و برقرار خواهد شد.

۵G به نیویورک می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر توسعه فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی در سراسر جهان به دنبال توسعه زیرساخت‌های آن هستند تا به کاربران در کشورهای مختلف جهان این امکان را بدهند تا از خدمات نوین و پرسرعت آن بهره‌مند شوند.

    شرکت مخابراتی ورایزن که بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین اپراتورهای جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G در تاریخ 26 سپتامبر 2019 میلادی در نیویورک ایالات متحده آمریکا برقرار خواهد شد و مشترکان این اپراتور قادر خواهند بود از خدمات اینترنت پرسرعت آن بهره مند شوند.

    کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

    بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت، تی‌موبایل، ورایزن و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    با اینکه در بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، استرالیا و کره جنوبی شبکه 5G راه‌اندازی شده و به صورت آزمایشی در برخی از شهرها و مناطق قابل دسترسی کاربران قرار گرفته است، هنوز به نظر می رسد برخی از بزرگترین شهرهای ایالات متحده آمریکا به نسل پنجم شبکه اینترنت دسترسی پیدا نکرده اند که به عقیده برخی از تحلیلگران و کارشناسان، ضعف بزرگی برای اپراتورهای فعال در خاک این کشور به شمار خواهد رفت و در صورت تعلل و تاخیر، ممکن است برای همیشه از سایر کشورهای پیشرفته در جهان عقب بیفتد.

    طبق گزارش وب سایت theverge، این اپراتور که از رقبای قدرتمند تی‌موبایل، نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت به شمار می‌رود، تاکنون فعالیت‌های متعددی در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان داشته و از برنامه‌های خود برای توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت رونمایی کرده است.

    این شرکت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد به زودی شبکه 5G را در 11 شهر این کشور توسعه دهد و تا پایان سال جاری میلادی نیز این عدد را به 30 شهر برساند.

    بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی شرکت ورایزن، هدف این اپراتور پوشش‌دهی بالغ بر 50 درصد از شهرهای ایالات متحده آمریکا تا پایان سال 2020 میلادی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر