گوشی ۵G نوکیا با نصف قیمت عرضه می‌شود!

عصر کالا- نخستین گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G نوکیا در سال ۲۰۲۰ میلادی با نصف قیمت سایر رقبای خود روانه بازارهای جهانی شود.

گوشی ۵G نوکیا با نصف قیمت عرضه می‌شود!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به محبوبیت روزافزون و استقبال بی نظیر کاربران از فناوری نوین شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G، بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل و غول‌های تکنولوژی درتلاشند تا با توسعه، معرفی و عرضه محصولاتی که به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G برخوردارند، به رقابت با یکدیگر بپردازند و هر یک سهم بیشتری را از بازارهای جهانی به دست بیاورند.

    بعد از آنکه بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند همچون سامسونگ، اپل و هواوی از عرضه گوشی های مجهز به 5G خبر دادند، حالا شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال نیز به تازگی اعلام کرده است که اولین گوشی هوشمند 5G نوکیا در سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد و با قیمت مقرون به صرفه خود قادر خواهد بود گوی رقابت را از سایر برندها و رقبای خود برباید و نظر و توجه مشتریان بازارهای جهانی را به خود جلب کند و بدین ترتیب تعلل خود را در عرضه جبران کند.

    در گزارش‌های منتشر شده در وب سایت tech spot، گفته می‌شود که این گوشی با قیمت پایه 999 دلار روانه بازار خواهد شد این در حالیست که سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G، قیمت بسیار بالاتری دارند. 

    چندی پیش کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری خاطرنشان کرده بودند یکی از بزرگترین موانعی که بر سر توسعه محصولات مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G وجود دارد، قیمت بسیار بالای آنها در مقایسه با سایر محصولات مشابه است. البته یکی دیگر از محدودیت‌های آن، پوشش دهی شبکه 5G در گوشه و کنار جهان است که هنوز زیرساخت‌های مربوط به آن در بسیاری از کشورها و شهرهای جهان توسعه نیافته و بدین ترتیب برقراری اینترنت پرسرعت مبتنی بر شبکه 5G هنوز میسر نیست.

    شرکت اچ‌دی‌ام گلوبال چند سال پیش به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشی‌های این شرکت را خریداری کرده است و در این مدت زمان نیز توانسته است میزان فروش و عرضه گوشی‌های برند نوکیا را به میزان قابل توجهی در بازارهای جهانی بهبود ببخشد و باری دیگر این غول تکنولوژی را که روزگاری برترین تولیدکننده موبایل در جهان محسوب می‌شد، احیا کرده و بازارهای جهانی بازگرداند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر