کلاهبرداری‌های باورنکردنی از طریق Airbnb

عصر کالا- به دلیل نظارت ضعیف مسئولین Airbnb، بسیاری از مهمانان این برنامه قربانی کلاهبرداری میزبانان شده‌اند.

کلاهبرداری‌های باورنکردنی از طریق Airbnb
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  اخیرا اخباری مبنی بر سوءاستفاده و کلاهبرداری برخی از میزبانان مسافرخانه‌های Airbnb از مهمانان خود منتشر شده است. این اخبار از ترفند‌های مختلف این میزبانان برای گول زدن مهمانان خبر می‌دهد. به گفته برخی منابع میزبانان کلاهبردار برخی از مهمانان را با دروغگویی راضی به اقامت در یک مسافرخانه کثیف و کم کیفیت کرده‌اند و همچنین اشخاصی که برای این مکان‌ها نظرات مثبت با پنج ستاره ثبت نکردند را مورد آزار و تهدید قرار داده‌اند. اخبار معدد حاکی از آن است که این سوءاستفاده‌ها در برنامه‌های Airbnb رواج دارد و پشتیبانی شرکت مسئول در چنین شرایطی بسیار ضعیف است.

    داستان یک قربانی

    یکی از قربانیان کلاهبرداری‌های اخیر اعلام کرده در طی مراحل اجاره مکان از وی درخواست شده تا خارج از برنامه مبلغ مورد نظر را پرداخت کند. پس از انجام این عمل و رسیدن به مقصد فرد متوجه کلاهبرداری شده و مکان اجاره شده را یک اتاق آلوده به حیوانات موذی یافت کرده است. وقتی شخص مذکور سعی کرده تا رزرو خود را فسخ کند، میزبان از برنامه بیرون رفته و تلاش کرده مهمان خود را تحقیر کند. قربانی در طی مصاحبه خود با منابع خبری گفت: " زمانی که سعی کردم درخواست خود را لغو کنم فرد مقابل من را مورد تمسخر قرار داد و تحقیر کرد که چرا به تنهایی با مشکلات خود مواجه نمی‌شوم. من مبلغ یک ماه کامل را پرداخت کرده بودم، اما تنها یک روز در محل مورد نظر دوام آوردم".

    کلاهبرداری‌های باورنکردنی از طریق Airbnb

    دیگر قربانیان این کلاهبرداری‌ها شرایط متفاوت‌تری را تجربه کرده‌اند. این افراد مدعی هستند که میزبانان برای آسیب‌های کوچک، مانند ایجاد لکه قهوه، از آن‌ها خسارات سنگینی دریافت کرده‌اند. برای مثال یکی از میزبانان به یک قربانی تهمت گم کردن کلید آپارتمان را زد و از او درخواست هزاران دلار خسارت کرد. شرکت مسئول Airbnb به تازگی به منابع خبری اعلام کرده است که نظارت جدیدی بر روی میزبانان خود اعمال می‌کند تا از پیشامد چنین مشکلاتی جلوگیری کند. گفتنی است تاکنون بیش از هزار ایمیل درباره شکایت از میزبانان Airbnb به مراکز مربوط ارسال شده و نکته جالب آن است که بسیاری از این شکایات با یک دیگر شباهت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط