با تلاش پلیس صورت گرفت;

دستگیری کلاهبردار ۷۵۰ میلیونی سایت تقلبی لوازم‌خانگی

عصر کالا- فرد کلاهبرداری که با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی جعلی لوازم خانگی به کلاهبرداری ۷۵۰ میلیونی از مشتریان مبادرت کرده بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار ۷۵۰ میلیونی سایت تقلبی لوازم‌خانگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری سایت فروش لوازم‌خانگی از آنان، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکیان در سایتی اینترنتی که اقدام به تبلیغ و فروش کالاهای لوازم خانگی می‌کرد ثبت نام کرده و بدون بررسی و تحقیق اقدام به ارسال پول به شماره حساب اعلام شده در سایت کرده اما کالایی به دست آن‌ها نرسیده است.

    این مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش‌ها و جستجوهای تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان سرانجام دایرکننده این سایت در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

    سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه این پرونده پنج شاکی دارد گفت: متهم توانسته بود به این روش از مالباختگان مبلغ 750 میلیون ریال کلاهبرداری کند که با مسدود شدن حساب وی مبالغ کلاهبرداری شده به مالباختگان بازگردانده شد.

    رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم که در خریدهای مجازی خود دقت و هوشیاری لازم را انجام داده و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند استفاده کنند.

    وی بیان کرد: فروشگاه‌های معتبر مجازی دارای نماد تجارت الکترونیک در سایت خود هستند که بیشتر به صورت یک آرم آبی رنگ است و کاربران با کلیک بر روی این نماد می‌توانند از هویت اصلی و مشخصات کامل این فروشگاه آگاهی پیدا کنند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه ابعاد در فضای مجازی متفاوت است اظهار داشت: البته هر فردی آزاد است که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش و کسب و کار کند اما نه هر خرید و فروشی زیرا که خرید و فروش کالاهای ممنوعه خود جزو جرائم مشهود بوده و پلیس فتا در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

    سرهنگ مرتضوی به موضوع فروش کالاهای خارجی قاچاق در فضای مجازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس فتای استان به صورت مستمر و مداوم کار رصد فروشگاه‌های مجازی را انجام می‌دهد و اگر به مواردی برخورد کند که نشان دهنده قاچاق بودن کالاهای تبلیغ شده در آن باشد نسبت به برخورد قانونی با صاحبان این سایت‌ها اقدام لازم را به عمل می‌آورد و اجازه جولان فروشندگان قاچاق کالا در فضای مجازی را نمی‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر