لوکس کم طرفدار؛

فروش بازی های PS۵ بسیار کمتر از حد انتظار است!

عصر کالا- آمار و ارقام منتشر شده از کشور ژاپن نشان می‌دهد فروش بازی‌های فیزیکی کنسول PS۵ با مشکل جدی مواجه شده است.

فروش بازی های PS۵ بسیار کمتر از حد انتظار است!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، از ماه نوامبر عرضه کنسول PS5 در سراسر جهان آغاز شد، اما از همان ابتدا امکان خرید آن بسیار سخت بود چرا که تعداد عرضه شده از این کنسول در جهان بسیار پایین بود؛ از طرفی هم برخی از ربات‌ها اقدام به خریداری تعداد زیادی کنسول برای احتکار و فروش با قیمت بالاتر کرده بودند که همین موضوع باعث شد بسیاری از گیمر‌ها برای خرید کنسول مورد علاقه خود با مشکل مواجه شوند. اما به تازگی آمار و ارقامی از ژاپن منتشر شده است که نشان می‌دهد مشکل جدیدی که سونی با آن مواجه شده بزرگ‌تر از «کمبود کنسول PS5» است.

    مشکلی که شرکت سونی با آن مواجه شده به بازی‌های عرضه شده برای کنسول PS5 مربوط می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از ژاپن منتشر شده است، از زمان عرضه PS5 تاکنون، این کنسول حدود 213 هزار نسخه در ژاپن فروخته است، اما فروش کل بازی‌های فیزیکی در این کشور صرفا 63 هزار واحد بوده، این در حالی است که طبق آمار، گیمر‌ها به طور میانگین حداقل سه بازی برای عنوان خود خریداری می‌کنند.

    فروش بسیار کم بازی‌‌های PS5 نسبت به نینتندو سوییچ
    در مقابل PS5، کنسول نینتندو سوییچ در ماه اول عرضه خود حدود 525 هزار دستگاه به فروش رفت و فروش بازی‌های این شرکت به 509 هزار نسخه رسید، یعنی تقریبا هر گیمر حداقل یکی از بازی‌های این کنسول را خریداری کرده است. شاید یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کنسول PS5 با آن مواجه شده، پشتیبانی آن از کنسول نسل پیش سونی یعنی PS4 است که باعث شده بسیاری از گیمر‌ها ترجیح دهند به جای خرید بازی‌های گران قیمت از عناوین کنسول قدیمی خود استفاده کنند.

    با این حال هنوز شرکت سونی برنامه خاصی برای برطرف کردن مشکل خود ندارد و امیدوار است با عرضه عناوین بیشتر برای کنسول PS5 بتواند ضرر فعلی خود را جبران کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی