جزییات جدید کنسول PS۵ منتشر شد

عصر کالا- مدیر بخش پلی استیشن سونی جزییاتی از قابلیت بازگشت به عقب کنسول PS۵ منتشر کرد.

جزییات جدید کنسول PS۵ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که شرکت سونی در مراسم E3 امسال حضور ندارد اما این شرکت قصد دارد در کنار این مراسم اطلاعاتی هرچند کوچک اما مهمی از کنسول جدید خود یعنی PS5 منتشر کند. به تازگی یکی از مدیران شرکت سونی با نام جیم رایان اطلاعات جدیدی از قابلیت بازگشت به عقب کنسول PS5  منتشر کرد. جیم رایان در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خانگی مطرح اعلام کرد: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول جدید شرکت سونی، پشتیبانی از نسل قبلی خود یعنی PS4 است. طبق این قابلیت گیمرها می‌توانند عناوین مورد نظر خود که در کنسول PS4 اجرا می‌کردند را روی کنسول PS5 نیز اجرا کنند. اما ظاهرا ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و جیم رایان اعلام کرد حتی فهرست دوستان گیمر که در PS4 وجود داشتند، در کنسول PS5 نیز به همان ترتیب و با همان افراد وجود خواهد داشت.

    همچنین مدیر بخش پلی استیشن سونی بیان کرد: ویژگی Backwards Compatibility باعث می‌شود که شرکت سونی به راحتی جامعه کاربری خود را به کنسول نسل بعدی خود منتقل کند و علاوه بر این کاربران نگران از دست دادن دوستان خود نخواهند بود. وجود داشتتن قابلیت پشتیبانی از نسل قبل ویژگی بسیار مفیدی است که کنسول PS4 از آن محروم بود و با تغییر نسل کنسول‌ها از PS3  به  PS4 عملا کنسول نسل قبلی از رده خارج شده و پشتیبانی درستی از آن نمی‌شد و شرکت سونی این بار سعی کرده است اشتباه گذشته خود را تکرار نکند.

    جیم رایان همچنین اعلام کرد هارد دیسک SSD روی مدل پایه و استاندارد این کنسول نصب شده است و کاربران برای داشتن کنسولی با هارد دیسک SSD نیازی به پرداخت پول بیشتر نخواهند داشت. از دیگر ویژگی‌هایی که این مدیر در طول مصاحبه خود آن را اعلام کرد می‌توان به پشتیبانی از نمایشگر 4K با رفرش ریت 120 هرتزی اشاره کرد. این رفرش ریت 2 برابر مانیتور و تلویزیون‌های معمولی است که به معنای کیفیت خارق العاده تصویر این کنسول خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر