سخت افزار پلی استیشن ۵ بسیار قدرتمند است

عصر کالا- مدیر عامل شرکت AMD اعلام کرد، تراشه موجود در PS۵ قدرت بسیار بالایی دارد.

سخت افزار پلی استیشن ۵ بسیار قدرتمند است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت سونی پرطرفدارترین شرکت سازنده کنسول بازی‌های ویدیویی است که با ساخت کنسول پلی استیشن 1 فعالیت خود را آغاز کرد. این کنسول گیمر‌ها را از فضای دو بعدی بازی‌ها، وارد فضای سه بعدی کرد و به همین دلیل توانست نظر تمامی گیمر‌ها را به خود جلب کند. تاکنون چهار نسخه از خانواده پلی استیشن ساخته شده است که آخرین نسخه از آن در سال 2014 و با نام پلی استیشن 4 وارد بازار شد.

    این کنسول به دلیل داشتن عناوین انحصاری متعدد و نیز سخت افزاری قوی، تاکنون موفقیت بالایی را از آن خود کرده است. اما این شرکت در حال ساخت نسخه پنجم از خانواده پلی استیشن است که اخیرا اطلاعاتی از آن منتشر شد. کنسول پلی استیشن 5 در حال آماده سازی برای معرفی است. هرچند زمان دقیق این معرفی هنوز مشخص نشده است، اما طراح این کنسول اخیرا صحبت‌هایی درباره کنسول مذکور زده است.

    از اولین مطالبی که درباره این کنسول منتشر شد، وجود تراشه AMD در آن است. سو، مدیر عامل شرکت AMD، نیز اعلام کرده است این تراشه دارای قدرت بسیار بالایی بوده و نقطه قوت کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود. سو، همچنین اعلام کرد یکی از افتخارات شرکت AMD همکاربی با سونی در ساخته پلی استیشن بوده است که سابقه‌ای طولانی دارد. این CPU قدرتمند، از نسل سوم سری Ryzen است که دارای 8 هسته و میکروچیپ 7 نانومتری Zen2 است. علاوه بر این، این تراشه قابلیت پخش صدای سه بعدی را دارد که اجرای بازی‌ها را بسیار دلچسب‌تر خواهد کرد.

    سو اعلام کرد: قیمت این کنسول که تاکنون حرفی از آن زده نشده است، تقریبا ارزان خواهد بود و کاربران نباید نگران قیمت این کنسول باشند. تنها مواردی که می‌توان درباره این کنسول به طور قطع گفت، پشتیبانی از عناوین کنسول پلی استیشن 4، داشتن درایو نوری و رزولوشن 8K است. تاریخ معرفی این کنسول کاملا نا مشخص است، اما در گزارش مالی شرکت سونی اعلام شد، این کنسول تا سال 2020 معرفی نخواهد شد.

    همکاری AMD با شرکت‌های بزرگ تنها به شرکت سونی ختم نمی‌شود و این شرکت در حال همکاری با گوگل در سرویس Stadia است. طبق گفته سو، مدیر عامل شرکت AMD، ممکن است این سرویس به طور رسمی در نمایشگاه E3 سال جاری، توسط مایکروسافت معرفی شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر