دوربین خانگی که در عمق ۶۰ متری دریا فیلمبرداری می‌کند

عصر کالا- دوربین خانگی ارزان قیمتی که بدون لرزش تصویر، در عمق ۶۰ متری دریا فیلمبرداری می کند، تولید شد.

دوربین خانگی که در عمق ۶۰ متری دریا فیلمبرداری می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، تثبیت گر اپتیکال تصویر قابلیتی است که به ندرت به دوربین های کوچک و ساده موسوم به compact action افزوده می شود، اما سونی تصمیم گرفته این خدمات را در دوربین های تازه خود ارائه دهد. با افزوده شدن این قابلیت که جلوی لرزش تصاویر را می گیرد دوربین های جدید سونی در جایگاهی برتر از دوربین پیشرفته و 444 دلاری GoPro Hero4 Black  قرار می گیرند.

    FDR-X3000R علاوه بر تثبیت تصاویر از توان فیلمبرداری با کیفیت 4K هم برخوردار است. سونی دوربین کوچک جدید دیگری به نام HDR-AS300R را هم عرضه کرده که با دقت 1080p فیلمبرداری می کند.

    دوربین های یاد شده از جمله دوربین های کوچک و دارای مقاومت بالا هستند که بیشتر توسط افراد عادی و خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید کیفیت تصویر برداری بالاتری نسبت به گوشی های هوشمند داشته باشید و از طرفی نخواهید برای خرید یک دوربین حرفه‌ای هزینه زیادی پرداخت کنید، گزینه مناسب دوربین‌های سایز کوچک شبیه به Action Cam سونی است. این دوربین ها به راحتی قابل حمل است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    استفاده از لرزش گیر تصاویر در دوربین های جدید، سونی را مجبور به استفاده از لنزهای جدیدتری کرده است. در هر دو دوربین از لنزهای wide-angle یا زاویه گسترده Zeiss Tessar استفاده شده که زاویه دید را در زمان فیلمبرداری افزایش می دهند.

    حسگر مورد استفاده در این دوربین ها هم از نوع BSI Exmor R CMOS و دارای نسبت 16:9 است. با استفاده از فناوری XAVC S کیفیت ویدیوها در حین فشرده سازی حفظ می شود و به 100 مگابیت در ثانیه برای حالت 4K و 50 مگابیت در ثانیه برای حالت 1080p می رسد.

    با استفاده از دوربین FDR-X3000R می توان با سرعت آهسته یعنی 120 فریم در ثانیه هم فیلمبرداری کرد. در مورد دوربین HDR-AS300R کیفیت تصویربرداری آهسته به 720p محدود می شود. لنزهای این دو دوربین علاوه بر قابلیت زوم اپتیکال از زوم دیجیتال هم پشتیبانی می کنند که البته استفاده زیاد از این نوع زوم کیفیت تصاویر را کاهش می دهد.

    دوربین های یاد شده همراه با کنترل از راه دوری که به مچ دست بسته می شود عرضه می شوند و دارای نمایشگر ال سی دی رنگی هستند که اعمال تنظیمات اضافی را در زمان ضبط تصویر ممکن می کنند. این دوربین ها با قابلیت وای – فای هم سازگاری دارند و لذا قادر به تبادل اطلاعات با گوشی شما نیز هستند. پشتیبانی از GPS هم افزودن اطلاعات مکانی به ویدئوها را ممکن می کند.

    با استفاده از یک قاب خاص می توان این دوربین ها را به عمق 60 متری آب برد و از مناظر زیبای زیر آب فیلمبرداری کرد. البته هر دو مدل به گونه ای طراحی شده اند که در برابر پاشیده شدن ناگهانی مایعات هم مقاوم هستند. قیمت FDR-X300R بدون کنترل و همراه با کنترل به ترتیب 400 و 550 دلار و قیمت HDR-AS300R با و بدون کنترل به تتریب 300 و 450 دلار است. عرضه عمومی این دوربین ها از دو هفته دیگر آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر