نوبیا از دوربین واقعیت مجازی خود رونمایی کرد

محصولی ارزان‌قیمت برای ثبت عکس‌های ۳۶۰ درجه

عصر کالا- شرکت چینی نوبیا روز گذشته با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در کشور چین، از جدیدترین گوشی هوشمند خود تحت عنوان Z۱۷ مینی که همانند آیفون ۷ پلاس اپل، از دوربین دوگانه بهره می برد رونمایی کرد. اما مراسم دیروز نوبیا تنها به معرفی این گوشی خلاصه نشد و از یک دوربین واقعیت مجازی جدید به نام NeoAir VR Camera نیز پرده برداشته شد. با تک شات همراه باشید.

نوبیا از دوربین واقعیت مجازی خود رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از شهرخبر؛ دوربینی ارزان قیمت در مقایسه با نمونه های مشابه موجود در بازار که تنها 101 دلار قیمت دارد و قادر است از طریق درگاه USB نوع C با اتصال به گوشی کاربر، تصاویر و ویدیوهای 360 درجه کم نظیری را ثبت کند.

    به گفته نوبیا، در این دوربین از دو لنز Fisheye (چشم ماهی) با دیافراگم f/2.4 استفاده شده که هر کدام می توانند تا زاویه 210 درجه ای را پوشش دهند. علاقه‌مندان می توانند با استفاده از این دوربین به صورت همزمان، تصاویر 360 درجه ای با رزولوشن 3008 در 1504 و ویدیوهایی با رزولوشن 2560 در 1280 را ثبت و ضبط کنند.

    همانطور که اشاره شد این دوربین از اتصال دهنده (Connector) یو‌ اس ‌بی نوع سی (USB Type C) بهره می برد که در واقع، برگ برنده آن در برابر نمونه های موجود در بازار محسوب می شود. به طوری که کاربر می تواند با اتصال این کانکتور به گوشی اندرویدی خود، از قابلیت های این دوربین استفاده کند.

    همچنین، کاربران می توانند تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و یوتیوب به اشتراک بگذارند. وزن این دوربین تنها 26.5 گرم و قطر بدنه آن نیز برابر با 37.6 میلیمتر عنوان شده و با گوشی هایی مجهز به حداقل رم 2 گیگابایتی و دارای USB OTG سازگار است.

    نوبیا قیمت تقریبی 101 دلار برای این دوربین واقعیت مجازی در نظر گرفته و متاسفانه هنوز زمان دقیق عرضه آن به بازار مشخص نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر